Ana Menü

tyhssenkrupp, ürünlerinde teknoloji ve tasarımı buluşturuyor

50 bini aşkın nitelikli çalışanı bulunan şirketin, 2014/2015 mali yılında 7,2 milyar euro satış gerçekleştirdiğini belirten thyssenkrupp Asansör CEO'su Turgay Şarlı, Türkiye’de ise 17 yıldan beri faaliyette olduklarını kaydederek, “Büyüme ivmemizi korumayı ve pazar lideri olmayı hedefliyoruz” dedi.

Gamze ÇALIŞKAN

Yaklaşık 40 yıldır yolcu taşıma sistemlerinde faaliyet gösteren thyssenkrupp Elevator, 150 ülkede hizmet sunuyor. 50 bini aşkın nitelikli çalışanı bulunan şirketin, 2014/2015 mali yılında 7,2 milyar euro satış gerçekleştirdiğini belirten thyssenkrupp Asansör CEO'su Turgay Şarlı, Türkiye’de ise 17 yıldan beri faaliyette olduklarını kaydederek, “Büyüme ivmemizi korumayı ve pazar lideri olmayı hedefliyoruz” dedi.

Şarlı, “Şirket, müşterilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş akıllı ve yenilikçi ürünler ve hizmetler sunmaktadır. Ürün ve hizmet portföyü içinde yük ve yolcu asansörleri, yürüyen merdiven ve bantlar, yolcu biniş köprüleri, merdiven asansörü ve platform kaldırıcıları ile tüm ürünler için isteğe özel hizmet çözümleri yer almaktadır. Dünya genelindeki 900'ü aşkın tesisinde müşterilere yakınlığı temin etmek üzere kapsamlı bir satış ve hizmet ağı sunmaktadır. Organizasyonumuz dört bölgesel asansör ve yürüyen merdiven merkezi olmak üzere toplamda beş iş kolundan oluşmaktadır. Bunlar; Merkez/Doğu/ Kuzey Avrupa, Güney Avrupa/Afrika/Orta Doğu, Amerika ve Asya/Pasifik şeklindedir. Küresel olarak faaliyet gösteren diğer iş kollarımız: Erişim Çözümleri; yolcu köprüleri, engelli platformu, servis ve platform asansörleri ile asansörlerdir” şeklinde konuştu.

Geliştirdikleri yeni teknolojilerin tamamıyla Ar-Ge destekli, sektörü bu anlamda teknoloji ve tasarım adına besleyen ürünler olduğunu vurgulayan Şarlı, “Microsoft ürünü Hololens iş sahasında teknisyenleri destekleyerek servis müdahale sürelerini minimuma indirecek. Sektörün ilk bakım çözümü Max de asansör sektörünün bakım hizmetlerini dönüşüme uğratacak. Yine kuyu başına iki kabin bulunduran yüzde 27 daha az enerji tüketimi sağlayan Twin, yatay ve düşey hareket edebilen Multi asansörleri ve doğrusal manyetik teknolojisinden faydalanan Accel yürüyen bantları tyhssenkrupp’un vizyoner ürünlerinden” ifadelerinde bulundu.

"Sektörün potansiyeli yüksek"

Kentleşme, yenilenme ve bakım hizmetleri gibi etkenler göz önüne alındığında sektörün yüksek iş potansiyeline sahip olduğunu söyleyen Şarlı, şu değerlendirmelerde bulundu: “2021 yılına kadar kentleşme oranının yüzde 80'e ulaşması; yeni kentsel dönüşüm projeleri, hava limanları, hastaneler ve AVM’lerin kurulmasıyla birlikte kurulumu yapılarak hizmete alınacak birimlerin sayısı 200 bine ulaşacaktır. Özellikle yenileme ve bakım pazarını da hesaba kattığımızda yine bahsettiğim dönemde toplamda 5 milyar eurodan fazla bir iş hacmi oluşacak. Türkiye'de İspanya ve Almanya gibi birçok Avrupa ülkesinden fazla sayıda asansör ve yürüyen merdivenin satılıyor. Şu an yaklaşık 500 yerel şirket, Türkiye’de pazarın yüzde 60’ını elinde bulunduruyor. Yabancı markaların payı yüzde 40 seviyesinde. Ancak yeşil bina standartlarının oturması, ekonomiklik ve konfor beklentilerinin artması, yabancı markaların pazar payını yükseltecektir. Sektörün kapasite kullanım oranının yüzde 70’lerde. Yıllık 500 milyon euro civarında hacme sahip, dış ticaret hacmi 365 milyon dolar civarında olan asansör sektöründe gerekli belge ve lisansa sahip yaklaşık 2 bin firma faaliyet gösteriyor. Yıllık ortalama 20 bin civarında asansör tesis ediliyor. Türk asansör sektörünün hem asansör hem de aksam imalatında, markalaşma ile paralellik oluşturacak şekilde kalite ve güvenlik esaslarını ön planda tutacak yeni tasarımlar geliştirmesi, sektörün gerek iç piyasada gerekse dış piyasadaki pazar payının büyümesine olumlu katkıları olacaktır. Sektörün güçlü yönleri talep ve tüketim yoğunluğu, AB ülkeleriyle aynı mevzuatın uygulanıyor olması, dünya ile entegre olmuş bir ticari yapının varlığı ve teknolojik ilerleme yönünde büyük aşamalar kaydedilmesidir. Kentleşmede dikey yapılaşma her zaman için talebi artıracak en önemli etkenlerdendir; bu da Türkiye asansör sektörünün gücünü artırmaktadır. Mevcut asansörlerin güvenlik seviyesinin artırılması konusundaki zorunlu uygulamalar da asansör bakımı konusunu özellikle ön plana getirmiştir.”