Ana Menü

Seramiksan, yatırımlarını sürdürüyor

Türk seramik sektörünün köklü ve yenilikçi markalarından Seramiksan, dünyadaki son trendleri yakından takip ederek yenilikçi ürünleriyle sektörde fark yaratacak ürünlere imza atıyor. Üretiminin yüzde 70’ini iç pazara, yüzde 30’unu ise ihraç eden firma, 57 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.

Hüseyin SÖNMEZ

Türk seramik sektörünün köklü ve yenilikçi markalarından Seramiksan, dünyadaki son trendleri yakından takip ederek yenilikçi ürünleriyle sektörde fark yaratacak ürünlere imza atıyor. Üretiminin yüzde 70’ini iç pazara, yüzde 30’unu ise ihraç eden firma, 57 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.


Seramiksan Pazarlama Müdürü Gül Sağır Aydın, tüm yaşam alanları ve kamusal alanlar için geniş ürün yelpazesine sahip olduklarını belirterek, son teknolojiye sahip üretim tesislerinde insanların yaşam alanlarına konfor katmak için üretim gerçekleştirdiklerini söyledi. Kaliteli yaşam için gerekli tüm teknolojiyi kullanarak benzersiz tasarımlara imza attıklarına dikkat çeken Aydın, “Sektöre sunduğumuz ilklerle de fark yaratan bir marka olarak Türkiye’de ilk defa leke tutmayan, bakteri barındırmayan ve çok kolay temizlenen nano tech granitleri ürettik. Soluble salt teknolojisi ile lappato ve fulllappato porselen
karolarını da sektöre ilk defa biz sunduk” diye konuştu.
Her yıl yeni yatırımlarda bulunarak üretim miktarlarını artırmayı hedeflediklerini açıklayan Aydın, bu yıl da üretime odaklanarak mevcut üretim kapasitelerini artırmak için çalışmaların devam ettiğini söyledi. Seramiksan’ın dünyanın en modern vitrifiye üretim tesisine sahip bir firma olduğuna dikkat çeken Aydın, “Bu tesisimizde 2017’de üretimde ilk etapta 1 milyon parçaya ulaşarak daha sonraki yıllarda ise 2 milyon büyük parçaya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
2017 yılına Seramiksan olarak hızlı bir giriş yaptıklarını ifade eden Aydın, sözlerine şöyle devam etti: “Sektörün en önemli fuarlarında dünyadaki en son trendlere göre hazırladığımız koleksiyonumuzu sunduk. 2017’de ilk olarak Unicera hemen ardından ISH Fuarı’nda yenilikçi koleksiyonumuzla yer aldık. Son olarak ise dünyanın en önemli seramik fuarı olan Cersaie’ye katıldık. Seramiksan farkını ortaya koyduğumuz bu önemli fuara 10’uncu kez katılmış olmanın gurunu yaşadık. Katıldığımız her fuarda ürünlerimizin ziyaretçiler ve sektör profesyonelleri tarafından yoğun ilgi görmesi ve tam not alması bizleri çok mutlu etti. 2017 yılını değerlendirdiğimizde ilk altı ayI hedefimize ulaşmış olarak kapattık. Şu an devam eden, planladığımız yeni projelere yoğunlaştık. Gelecek dönem planlarımızın çoğunu pazarlama çeşitlendirmesi oluşturuyor. Koşulsuz müşteri memnuniyetini her şeyin önünde tutan üretim ve satış politikası anlayışıyla hareket ediyoruz. Her zaman önceliğimiz olan müşteri memnuniyetini dijital teknolojiyle de destekleyerek sektörde fark yaratacak işlere imza atacağız.”


Aydın, Seramiksan olarak farklı beğenilere sahip pek çok pazarda Seramiksan ürünlerini tüketicilerle buluşturduklarını söyledi. Sadece Türkiye’de değil seramiğin ve modanın merkezi İtalya’da da Rondine markası ile üç ayrı tesiste üretim yaptıklarını aktaran Aydın, “Dünya markası olma vizyonuyla hareket ederek uluslararası çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Satış kanallarımızı artırmaya devam ediyoruz. Üretimlerimizin yüzde 70’ini iç pazara sunuyoruz, yüzde 30’unu ise ihraç ediyoruz. Bugün 57 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat yaptığımız ülkelerin başında İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, İsrail, Amerika Birleşik Devletleri, Türki cumhuriyetler ve Kuzey Avrupa ülkeleri yer alıyor. Türkiye’nin her yerine yayılmış 200’ün üzerindeki bayi ve binin üzerindeki tali bayilerimizle de geniş ürün yelpazemizi müşterilerimize sunuyoruz” açıklamasında bulundu.

Aydın, inovasyonun hayata katacağı değerin bilinciyle hareket ettiklerini kaydederek, sektörün hep bir adım önünde yenilikler sunmak adına Ar-Ge çalışmalarına önem verdiklerini açıkladı. Alanında uzman ve deneyimli bir ekibe sahip olduklarının altını çizen Aydın, Ar-Ge çalışmalarının her geçen yıl toplam cirodaki payını artırdıklarını vurguladı.