Ana Menü

Saray Grup, ABD'yi hedef pazar olarak seçti

İnşaat malzemesi sektörünün önde gelen firmalarından Saray Grup, üretiminin yaklaşık yüzde 40’ını Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya'da yer alan 50’yi aşkın ülkeye, PVC kapı ve pencere sistemlerinin ise yüzde 98’ini yurt dışına ihraç ediyor. Önümüzdeki dönemde ihracat yapığı ülke sayısını artırmayı hedefleyen firma, ABD’yi hedef pazar olarak belirledi.

Hüseyin SÖNMEZ

İnşaat malzemesi sektörünün önde gelen firmalarından Saray Grup, üretiminin yaklaşık yüzde 40’ını Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya'da yer alan 50’yi aşkın ülkeye, PVC kapı ve pencere sistemlerinin ise yüzde 98’ini yurt dışına ihraç ediyor. Önümüzdeki dönemde ihracat yapığı ülke sayısını artırmayı hedefleyen firma, ABD’yi hedef pazar olarak belirledi.

Saray Grup Yönetim Kurulu Üyesi Talin Saraylı Dikici, 2018 yılını 685 milyon TL’lik ciroyla kapattıklarını belirterek, geçtiğimiz yıl cirolarındaki ihracat tutarının yaklaşık 57 milyon dolara ulaştığını söyledi. 2019 yılının ilk çeyreğinde 3,5 milyon TL yatırım bedeline sahip panjur üretim hattını devreye aldıklarını ifade eden Dikici, “Bu hattın yıllık üretim kapasitesi 16 milyon metreyi buluyor. Bu hatta üretilen panjur ve kepenk sistemlerini ‘SARAYROLL’ markasıyla piyasaya sunduk. Yüksek kalite standartlarında ve ileri düzey teknoloji kullanarak geliştirdiğimiz bu sistemler, Türkiye’de monoblok sistemlerde tek parçada en geniş sarıma sahip panjur sistem olma unvanı ile rakiplerinden ayrışıyor” dedi.

Saray Alüminyum olarak Ar-Ge çalışmalarına oldukça önem verdiklerinin altını çizen Dikici, “Yıllık bütçemizin yaklaşık yüzde 5’ini Ar-Ge’ye ayırarak, yeni teknolojilerin takibini yapıyor, yenilikçi ürünler geliştiriyor, bu ürünlerin sektörle buluşturulması konusunda oldukça aktif rol oynuyoruz” diye konuştu.

Dikici, faaliyete geçirdikleri üç rüzgar enerjisi santrali ile yılda 6 MW’lık elektrik enerjisi ürettiklerini kaydederek, bu sayede üretim tesislerinde kullanılan elektrik enerjisinin yaklaşık yüzde 30’unun söz konusu santrallerden karşılandığını söyledi. Bu yıl yeni nesil PVC pencere sistemi Selective’i kullanıcıların beğenisine sunduklarını belirten Dikici, DÜNYA İnşaat Dergisi’nin sorularını şöyle yanıtladı:

- Firmanız hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

DİKİCİ: Saray Alüminyum olarak 40 yıldır, Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumundaki inşaat sektörüne yönelik yüksek kalitede üretim yapıyor; geliştirdiğimiz inovatif ürünlerle geleceğin yapılarının inşa edilmesinde ve yaşam kalitesinin yükseltilmesinde önemli bir misyon üstleniyoruz. Saray çatısı altında iki ayrı üretim tesisimizde alüminyum kapı, pencere, cephe ve küpeşte sistemleri, alüminyum kompozit panel, PVC kapı ve pencere sistemleri, panjur ve kepenk sistemleri üretiyoruz. Üretim tesislerimiz İstanbul Güneşli ve Tekirdağ Çerkezköy’de bulunuyor. Yaklaşık 100 bin metrekare kapalı alana sahip bu tesislerde yılda 3,5 milyon metrekare alüminyum kompozit panel, 30 bin ton alüminyum profil, 20 bin ton PVC profil üretiyoruz. Tesislerimizde yaklaşık 550 kişi istihdam ediyoruz.

- Son dönem yatırımlarınız ile gelecek dönem hedefleriniz nelerdir?

DİKİCİ: 2018 yılı şirketimiz açısından oldukça başarılı geçti, 685 milyon TL ciro gerçekleştirerek yılı yüzde 22 büyüme ile kapattık. Yine geçtiğimiz yıl ihracat tutarımız yaklaşık 57 milyon dolar tutarında gerçekleşti. Bu yılın önemli gelişmeleri arasında, 3,5 milyon TL yatırımla alımını gerçekleştirdiğimiz panjur üretim hattının devreye alınması bulunu yor. Yılın ilk çeyreğinde devreye aldığımız bu hattın yıllık üretim kapasitesi 16 milyon metreyi buluyor. Bu hatta üretilen panjur ve kepenk sistemlerini ‘SARAYROLL’ markasıyla piyasaya sunduk. Yüksek kalite standartlarında ve ileri düzey teknoloji kullanarak geliştirdiğimiz bu sistemler, Türkiye’de monoblok sistemlerde tek parçada en geniş sarıma sahip panjur sistem olma unvanı ile rakiplerinden ayrışıyor. Yine geçtiğimiz yıl, farklı alanlarda tüketici beklentilerini karşılamaya yönelik geliştirildiğimiz ve beğeniye sunduğumuz ürünler arasında Korkuluk Sistemleri, Motorlu Giyotin Pencere ve Küpeşte Sistemleri bulunuyor. Tamamen açıldığında küpeşte görevi gören, kapatıldığında pencereye dönüşen bu ürün, kumandasına tek bir dokunuşla yaşam alanlarını açık mekanlara dönüştürebilme özelliği ile öne çıkıyor. Gelecek dönem hedeflerimiz arasında, ürünlerimizle donatılmış yapıların sayısını hem yurt içinde hem de global ölçekte daha da artırmak yer alıyor. Bunun için yurt içinde ve dünyanın dört bir yanında, farklı coğrafyalarda yaşayan tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını keşfetmeye odaklanıyor, yeni ürünlere imza atarken bir yandan da bu ürünleri yeni pazarlara sunmaya çalışıyoruz. Bu yıl, ABD’yi hedef pazarımız olarak belirledik. Bu ülkede ihracat olanaklarını değerlendireceğiz. Öte yandan sektörün nabzını tutan fuarlara katılım göstererek sektör profesyonelleri ve müşterilerle bir araya gelmeye, başta bu sistemler olmak üzere diğer tüm ürünlerimizi ve hizmetlerimizi tanıtmaya devam edeceğiz. Geçtiğimiz yıl, ihracata yönelik önemli bir hamle olarak bayi ağımızı genişletmiştik. Bu yıl, bu alana yönelik çalışmalarımıza da hız kazandırdık.

- Yakın zamanda piyasaya sunduğunuz yeni bir ürün bulunuyor mu?

DİKİCİ: Bu yıl, yeni nesil PVC pencere sistemi Selective’i kullanıcıların beğenisine sunduk. Üç contalı yapısı, 76 milimetre kasa derinliği, damlalıklı kanadı ve altı odacıklı profilleri sayesinde hava geçirimi, su sızdırmazlığı, rüzgar direnci ve ısı yalıtım katsayısı ile alanının en üstün performans değerlerine sahip bu ürün, sıcağı ve soğuğu dışarıda tutarak, konforlu bir ortam sağlarken, enerji tasarrufuna, dolayısıyla doğaya ve dünyaya önemli bir katkıda bulunuyor. Optimum ısı ve ses yalıtımı sağlayan özgün tasarımının yanı sıra, özel güvenlik aksesuarlarına uyumlu yapısı, dayanıklılığı, kolay temizlenmesi, sızdırmazlığı ile de dikkat çeken Selective serisi, diğer Saray PVC ürünlerinde olduğu gibi, doğru oranlardaki hammadde formülasyonu ile fark yaratan özelliklerini uzun yıllar koruyor. Çok seçenekli folyo kaplama alternatifleri ile görüntü çeşitliliği sağlayan seri, kurşunsuz formülden üretilmiş yüksek kalite profillerden oluşan pencereleri ile kullanıcıların sağlığını da ön planda tutuyor.

- Ar-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

DİKİCİ: Saray Alüminyum olarak Ar-Ge çalışmalarına oldukça önem veriyoruz. Yıllık bütçemizin yaklaşık yüzde 5’ini Ar-Ge’ye ayırarak, yeni teknolojilerin takibini yapıyor, yenilikçi ürünler geliştiriyor, bu ürünlerin sektörle buluşturulması konusunda oldukça aktif rol oynuyoruz. Ar-Ge çalışmalarımızı oluşturan konuların başında, yeni veya iyileştirilmiş ürün geliştirerek daha önce karşılanamayan ihtiyaçlara cevap vermek, yeni ve/veya performansı artırılmış ürünlerle müşteri memnuniyetini artırmak bulunuyor. Bunların yanı sıra, yeni pazarlama yöntemleri geliştirmek ve geliştirilen ürünün ticarileştirilerek pazara yayılmasını sağlamak da temel hedeflerimiz arasında yer alıyor. Öte yandan yurt dışındaki fuarlara katılarak, hızla değişen ve dönüşen sektör normlarını yakalamayı, teknoloji de dahil olmak üzere tüm yeniliklerin sadece takipçisi değil, aynı zamanda ilk uygulayıcısı olmayı amaçlıyoruz.

- Enerji verimliliğine yönelik çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

DİKİCİ: Faaliyete geçirdiğimiz üç rüzgar enerjisi santrali ile yılda 6 MW’lık elektrik enerjisi üretiyoruz. Bu sayede üretim tesislerimizde kullandığımız elektrik enerjisinin yaklaşık yüzde 30’u kendi başına karşılanmış oluyor. Böylelikle şirketimiz, enerji tasarrufunda bulunurken, yenilenebilir enerji üretimine yaptığı yatırımlar ile karbon ayak izini siliyor, küresel ısınma ve iklim değişikliğine karşı verilen savaşa destek oluyor.

- İç pazar ve ihracat faaliyetlerinizden bahsedebilir misiniz? Ağırlıklı olarak hangi ülkelere ne tür ürün satışları gerçekleştiriyorsunuz? Yeni hedef pazarlar var mı?

DİKİCİ: Üretimimizin yaklaşık yüzde 40’ını Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya'da yer alan 50’yi aşkın ülkeye, PVC kapı ve pencere sistemlerinin ise yüzde 98’ini yurt dışına ihraç ediyoruz. Yurt içinde ve yurt dışında özellikle büyük mimari projeler tarafından tercih ediliyoruz. Bunlar arasında gökdelenler, sanayi yapıları, AVM’ler, stadyumlar, tren ve metro istasyonları, tüneller, havaalanları, hastaneler ve oteller bulunuyor. Türkiye çapında, İstanbul’da G-YOO Inspired by Starck, Şişli Marriott Hotel, Moment İstanbul ve Bluelake, İzmir’de Folkart Bornova Life, Gaziantep’te Iconova, Kastamonu’da Devlet Hastanesi; yurtdışında ise Gürcistan’ın Batum kentinde Porta Batumi Tower, Bosna Hersek’in Ilidža kentinde Hotel Hills ve İspanya’nın Valencia kentinde La Rambleta tiyatro binası, ürünlerimizle inşa edilen yapılar arasında yer alıyor. İç pazarda son olarak, İstanbul Havalimanı ana terminal binası içinde bulunan ve 451 odasıyla Avrupa’nın en büyük havalimanı oteli olan Airport Hotel’de kullanılan cephe ve kapı sistemlerinin üreticiliğini üstlendik. Sistem tasarımını Kleidco Yapı Sistemleri’nin, uygulamasını Mimsa Alüminyum’un gerçekleştirdiği proje kapsamında üretilen kapı ve cephe sistemleri aynı zamanda, havalimanın ofis bloklarında da kullanıldı.