Ana Menü

Saray Alüminyum, Amerika pazarına odaklandı

Yaklaşık 40 yıldır üretimleri ile inşaat sektörüne çözüm ortağı olduklarını belirten Saray Yönetim Kurulu Üyesi Talin Saraylı Dikici, İstanbul ve Tekirdağ illerinde bulunan tesislerinde geliştirilen yüksek performanslı inovatif ürünlerle geleceğin mimari yapılarının inşa edilerek yaşam kalitesinin yükseltilmesinde önemli rol oynadıklarını söyledi.

Gamze ÇALIŞKAN

Yaklaşık 40 yıldır üretimleri ile inşaat sektörüne çözüm ortağı olduklarını belirten Saray Yönetim Kurulu Üyesi Talin Saraylı Dikici, İstanbul ve Tekirdağ illerinde bulunan tesislerinde geliştirilen yüksek performanslı inovatif ürünlerle geleceğin mimari yapılarının inşa edilerek yaşam kalitesinin yükseltilmesinde önemli rol oynadıklarını söyledi.

Saray Alüminyum’un hem Türkiye’de hem yurt dışında “kalite” algısıyla tanınan ürünlerini, başta Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya'da olmak üzere 50’yi aşkın ülkeye ihraç ettiklerini kaydeden Dikici, “Globalleşmesinin bir göstergesi olarak, toplam satış ve cirosunun yaklaşık yüzde 35’ini ihracattan elde etmekteyiz. 2017’de 563 milyon TL ciro gerçekleştiren şirket, yüzde 8 büyüme göstermiştir. 2017 yılında toplam 195 milyar TL ihracat gerçekleştirilmişti. Firmamız PVC kapı ve pencere sistemlerinin ise yüzde 98’ini yurt dışına ihraç etmiştir” dedi.

Panjur üretim hattını mart ayında devreye aldıklarını ve artan talebi hızla karşılayabilmek için yeni bir kompozit hattı alımı yönünde görüşmeler sürdürdüklerini ileten Dikici, kapasite artırımına yönelik yeni yatırım görüşmelerinin de devam ettiğini kaydetti. “Saray Alüminyum ürünleri ile donatılmış yapıların sayısını global ölçekte her geçen gün daha da artırmak temel amaçlarımızdan biri” diyen Dikici, dünyanın dört bir yanında, farklı coğrafyalarda yaşayan tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını keşfetmeye odaklandıklarını ve onlar için yenilikçi ürünler geliştirdiklerini belirtti. Dikici, “2018’de ABD’yi hedef pazarımız olarak belirledik. Bu ülkede ihracat olanaklarını değerlendireceğiz. Ancak ihracat pazarında yalnızca genişle- mek değil, aynı zamanda derinleşmek peşindeyiz. Kalıcı olmak, güven vermek, “Made in Turkey” markasına değer katmak birincil hedefimiz” açıklamasını yaptı.

“Yeni ürün ve sistemler sunuyoruz”

Saray Alüminyum olarak son dönemde üç yeni ürün sistemini sektöre sunduklarını dile getiren Dikici, “Bu ürünler; Sarayroll, panjur ve kepenk sistemleri. Son dönemde yapı sektörünün vazgeçilmez estetik unsurlarından biri olan ‘korkuluk sistemleri ve motorlu giyotin pencere ve küpeşte’ sistemidir. Panjur ve kepenk sistemleri yatırımımız sektörün ihtiyaçlarına yönelik gözlemlerimizden doğdu. Minimal sürme ve kayar katlanır sürme sistemleriyle de son teknoloji ürünlerimizi kısa bir süre önce piyasaya sunduk. Son olarak da, Polyamid ısı yalıtım bariyerine ilaveten, uygun ölçü ve şekillerdeki ısı bariyerli sistem profillerine uygulanabilecek özel bir yalıtımlı dolgu tekniği uygulamasını Saray Alüminyum bünyesinde gerçekleştirerek ses ve ısı yalıtımında sistemlerimizi bir üst seviyeye taşımanın mutluluğunu yaşıyoruz. Akıllı, modern binaların, daha büyük boyut alternatifleri sunan, bunu yaparken de uluslararası kalite standartlarını gözeten, sağlam, teknolojik, estetik monoblok panjur sistemlerine ihtiyacı var. 2018’in ilk aylarından itibaren hayata geçirdiğimiz yeni ürün grubumuz yalnızca yapı sektörüne yeni bir soluk getirmekle kalmayacak, aynı zamanda dış pazarlara yönelik ihracat hedeflerimizi de biraz daha yukarıya taşımamıza yol açacak. Yıllık bütçemizin yaklaşık yüzde 5’ini Ar - Ge’ye ayırırken, yıl boyunca sektörümüzle alakalı yurt içi ve yurt dışı hemen hemen tüm fuarlara katılıyor, inovatif yeniliklerin Saray Ar - Ge’si bünyesinde ürünlerimize adapte edilmesi için çalışmalar gerçekleştiriyoruz” şeklinde konuştu.