Ana Menü

Ravaber, yeni yatırımlarıyla büyüyor

Ravaber Ticari Direktörü Mimar Özge Sipahioğlu, Kayseri’deki tesislerinde 56 bin metrekaresi kapalı, toplam 80 bin metrekare alan üzerine tesis edilmiş ileri teknoloji ekipmanları ile yıllık 120 bin ton taş yünü üretimi gerçekleştiren Ravaber’in sadece ülkemizin değil, bulunduğu coğrafyanın da en büyük taş yünü üreticisi olduğunu vurguladı.

Hüseyin SÖNMEZ

Belçikalı Ravago Grup firmalarından, yalıtım sektörünün önde gelen markası Ravaber, kurmakta olduğu Macaristan ve Yunanistan fabrikaları ve ihracat alanlarında yaptığı yatırımlarla adından söz ettiriyor. Ravaber Ticari Direktörü Mimar Özge Sipahioğlu, Kayseri’deki tesislerinde 56 bin metrekaresi kapalı, toplam 80 bin metrekare alan üzerine tesis edilmiş ileri teknoloji ekipmanları ile yıllık 120 bin ton taş yünü üretimi gerçekleştiren Ravaber’in sadece ülkemizin değil, bulunduğu coğrafyanın da en büyük taş yünü üreticisi olduğunu vurguladı. Aynı tesiste 2019 yılı içinde devreye alınan, yatırım bedeli 17 milyon euro olan, mineral yün üretim hattı ile birlikte, mineral yün alanında da söz sahibi olduklarını ifade eden Sipahioğlu, “Tüm bu ürünlere ilave olarak, yaklaşık iki yıldır Türkiye’deki tek seramik yünü üreticisi olarak faaliyetlerimize devam ediyoruz. Böylece bütün mineral yünleri aynı çatı altında üreten dünyada ilk ve tek marka olmayı başardık. Bugün, Kayseri'de toplam beş üretim hattında, üçü taş yünü, biri seramik yünü, biri de mineral yün olmak üzere üretim yapmaktayız” dedi.

Sipahioğlu, Grubun birisi Macaristan’da, diğeri ise Yunanistan’da olmak üzere aynı anda iki ayrı yurt dışı yatırımının devam ettiğini söyledi. Macaristan’da 40 bin ton kapasiteli taş yünü yatırımı için özel devlet teşviki aldıklarını dile getiren Sipahioğlu, “Toplamda 30 milyon euro yatırım bedeline sahip taş yünü tesisinin inşaat aşamaları ve makinaların montajları tamamlanmak üzere. 2019 yılının sonunda bu tesissimizi hayata geçirmeyi planlıyoruz. Buna paralel olarak, Yunanistan’ın Katerini bölgesinde yıllık 15 bin ton kapasiteli taş yünü tesisimizde de yine yeni hat makine montajlarımız devam ediyor. Burada da 2019 yılında üretime başlama hedefimiz var. 2019 yılında tamamlanacak yatırımlarla beraber ikisi yurt dışında olmak üzere toplamda üç ayrı lokasyonda yıllık 200 bin tonun üzerinde mineral yün üreterek dünyada sektörün önemli bir oyuncusu haline gelmiş olacağız” diye konuştu. İnşaat sektörünün daralmasından dolayı ihracata ağırlık verdiklerini belirten Sipahioğlu, üretimin yüzde 30’unu başta Avrupa ülkeleri olmak üzere, dünyanın farklı bölgelerinden 30'u aşkın ülkeye ihraç ettiklerini vurguladı. Sipahioğlu, önümüzdeki dönemde hem gelişen bölgeler, hem de gelişmekte olan ülkelere odaklanacaklarını ak tardı. Ravaber’in Türkiye pazarında yaklaşık yüzde 35’lik bir pazar payına sahip olduğunu kaydeden Sipahioğlu, 2019 yılında bu rakamı yüzde 45-50’lere çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Türkiye’de birçok sektörde olduğu gibi, inşaat sektörünün de zor bir dönemden geçtiğini anlatan Sipahioğlu, “Biz ülkemize ve üretimimize güveniyoruz. Koşullar ne olursa olsun, her zaman özverili çalışmalarımıza azimle ve gayretle devam edeceğiz. Ülkemizin ve insanlarımızın her zaman çok daha iyi koşullara layık olduğunu düşünüyoruz. Türk üretimi gücünü/markasını farklı coğrafyalarda duyurmak konusunda hepimize büyük ödevler ve görevler düşüyor. Biz de bu süreçte, gerek uluslararası pazarda, gerekse iç pazarda Ravaber olarak sorumluluğumuzun bilincindeyiz ve var gücümüzle çalışıyoruz” dedi. Sipahioğlu, Ravaber’in faaliyetlerini ve geleceğe yönelik hedeflerini DÜNYA İnşaat Dergisi’ne anlattı.

 

Firmanızın kuruluşundan bugüne kadar olan hikayesini kısaca anlatır mısınız?

SİPAHİOĞLU: Ravaber, tüm mineral yünleri tek çatı altında üreten yaklaşık 12 yıllık bir marka. Kayseri’de 2007 yılında Türk iştiraki olarak başlayan marka, 2018 yılında Belçikalı bir dünya markası olan Ravago Group’un satın alması ile ürün, hizmet kalitesi, güçlü marka imajıyla ve finansal altyapısı ile de sektörde lider konuma yükselerek rakiplerini gerek üretim, gerekse satış ve pazarlama konularında geride bıraktı. Plastik, kauçuk, kimyasal maddeler ve bina çözümleri alanında dünyanın bir numaralı servis sağlayıcısı Ravago Group’un 55’ten fazla ülkede, 285’ten fazla lokasyonda var. Türkiye’nin 2’nci büyük petrokimya üreticisi Ravago Türkiye ise, bu hacmin yüzde 10'dan fazlasını oluşturuyor. Ravago Bina Çözümleri iş kolu altında ise, başta ısı ve su yalıtımı olmak üzere farklı birçok başlık altında inşaat sektörüne yönelik ürünler üretip, markalar sunuyor. Bu iş kolu altında, Kayseri’deki tesislerinde 56 bin metrekaresi kapalı, toplam 80 bin metrekare alan üzerine tesis edilmiş ileri teknoloji ekipmanları ile yıllık 120 bin ton taş yünü üretimi gerçekleştiren Ravaber, sadece ülkemizin değil, bulunduğu coğrafyanın en büyük taş yünü üreticisi. Aynı tesiste 2019 yılı içinde devreye aldığımız, yatırım bedeli 17 milyon euro olan, mineral yün üretim hattı ile birlikte, mineral yün alanında da söz sahibi olduk. Tüm bu ürünlere ilave olarak, yaklaşık iki yıldır Türkiye’deki tek seramik yünü üreticisi olarak faaliyetlerimize devam ediyoruz. Böylece bütün mineral yünleri aynı çatı altında üreten dünyada ilk ve tek marka olmayı başardık. Bugün, Kayseri'de toplam beş üretim hattında, üçü taş yünü, biri seramik yünü, biri de mineral yün olmak üzere üretim yapmaktayız. Grubun, birisi Macaristan’da, diğeri ise Yunanistan’da olmak üzere aynı anda iki ayrı yurt dışı yatırımı devam ediyor. Macaristan’da 40 bin ton kapasiteli taş yünü yatırımı için özel devlet teşviki aldık. Toplamda 30 milyon euro yatırım bedeline sahip taş yünü tesisinin inşaat aşamaları ve makinaların montajları tamamlanmak üzere. 2019 yılının sonunda bu tesisimizi hayata geçirmeyi planlıyoruz. Buna paralel olarak, Yunanistan’ın Katerini bölgesinde yıllık 15 bin ton kapasiteli taş yünü tesisimizde de yine yeni hat makine montajlarımız devam ediyor. Burada da 2019 yılında üretime başlama hedefimiz var. 2019 yılında tamamlanacak yatırımlarla beraber ikisi yurt dışında olmak üzere toplamda üç ayrı lokasyonda yıllık 200 bin tonun üzerinde mineral yün üreterek dünyada sektörün önemli bir oyuncusu haline gelmiş olacağız.

 

Ravaber ağırlıklı olarak taş yünü, cam yünü ve seramik yünü üreten bir marka. Peki, bu ürün gruplarında iç pazarın durumunu ve buna ek olarak ihracatı değerlendirir misiniz?

SİPAHİOĞLU: Türkiye’de inşaat sektöründeki pazarın daralması birçok firma gibi bizlerin de ihracat pazarlarına yönelmemizi sağladı. Burada Ravago Grup firması olmamız, uluslararası yapımız ve Ravago Bina Sistemleri'nde Avrupa’daki bilinirliğimiz ve o ülkelerdeki mevcut satış ekibimiz, ihracatımızı destekliyor. Şu an Kayseri’de yaptığımız üretimin yaklaşık yüzde 30’unu başta Avrupa ülkeleri olmak üzere, dünyanın farklı bölgelerinden 30'u aşkın ülkeye ihraç ediyoruz. Önümüzdeki dönemde hem gelişen bölgeler, hem de gelişmekte olan ülkelere odaklanmayı hedefliyoruz. 

Ürünlerinizden, ürünleri geliştirdiğiniz Ar-Ge çalışmalarınızdan ve ürünlerin sahip olduğu ulusal ve uluslararası geçerli belgelerinizden bahseder misiniz?

SİPAHİOĞLU: Bizim ürünlerimizden, farklı kullanım detaylarına göre değişen farklı beklentiler var. Çatı yalıtım malzemesinde duyulan ihtiyaç farklı iken, dış cephede kullanılan yalıtım malzemelerinden beklentiler farklı olabiliyor. Dolayısıyla hangi ürünün hangi alanda kullanılacağını, kullanılan alana göre de hangi özelliklerinin geliştirilmesi gerektiği üzerinde çalışıyoruz. Kullanım detaylarına göre ürün farklılaştırıyoruz. Bu yönde yaptığımız Ar-Ge çalışmaları bizi sektördeki rakiplerimiz arasında farklılaştırıyor. 30’dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Tabii ki her ülkenin kültürü, inşaat sektörü gelişimi ve beklentileri, ürün performans ihtiyaçları ve sertifikaları birbirinden çok farklı. Kiminin yangın yönetmeliği diğerine göre çok daha katı kurallara sahip olabiliyor. Kiminin suya karşı performans beklentisi daha yüksek olabiliyor. Bu nedenle biz tüm ihtiyaçları kendi özeli içinde ele alıp ona göre ürün geliştiriyoruz. Bu arada beş yıldır akreditasyona da sahip olan, çok donanımlı bir laboratuvarımız ve kalite ekibimizle sektörde de birçok ilke öncülük ediyoruz. Ravaber olarak enerji verimliliğine hem üretim sürecinde, hem de tüketim sürecinde olmak üzere, iki yönlü katkıda bulunuyoruz. Kayseri fabrikamızda yaklaşık 80 bin metrekare kapalı alanımızın çatısında 4 bin 500’e yakın solar panelimiz bulunuyor. Bu paneller aracılığıyla gün içinde kendi enerjimizi kendimiz üretip, bu enerjinin büyük bir kısmını da kullanıyoruz. Hammadde ayağında, kendi bazalt madenimizden çıkardığımız bazalt taşı, yüzde 100 doğadan gelen bir malzeme. Bunun yanı sıra, nihai ürünlerimiz olan, seramik yünü, cam yünü ve taş yünü gibi malzemeler, yüzde yüz enerji verimliliği için kullanılan malzemeler. Sadece yaşanan konutlarda değil, endüstriyel tesislerde, yapılarda, sosyal amaçlı kullanılan otel, hastane gibi projelerde de enerji verimliliğine ürünlerimizle katkı sağlıyoruz.

Sektördeki pazar payınız ve pazarlama faaliyetleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

SİPAHİOĞLU: Gerek kalite bilinirliğimiz, gerekse finansal gücümüz ve üretim hacmimizle Türkiye’de bu işin liderliğini üstleniyoruz. Şu an Türkiye pazarında yaklaşık yüzde 35 gibi bir paya sahibiz. Biz bu payı, 2019 yılında yüzde 45-50’lere çıkarmayı planlıyoruz. Türkiye’deki hemen hemen tüm büyük projelerde Ravaber tesislerinde üretilen ürünler tercih ediliyor. Tüm bunların yanı sıra Avrupa’daki birçok prestijli projenin cephe, çatı yalıtımlarında da yine tercih edilen marka olmaktan mutluluk duyuyoruz. Ancak tüm bu talepler, aynı zamanda bize büyük bir sorumluluk yüklüyor. Marka gücümüzü arttırmak için gerek yurt içi/yurt dışı seminer organizasyonları, gerek fuar katılımları gerekse farklı iş geliştirme çalışmalarını büyük bir hassasiyetle yürütüyoruz. 

Sektörünüzün bugünkü durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

SİPAHİOĞLU: Türkiye’de birçok sektörde olduğu gibi, inşaat sektörü de zor bir dönemden geçiyor ancak biz ülkemize ve üretimimize güveniyoruz. Koşullar ne olursa olsun, her zaman özverili çalışmalarımıza azimle ve gayretle devam edeceğiz. Ülkemizin ve insanlarımızın her zaman çok daha iyi koşullara layık olduğunu düşünüyoruz. Türk üretimi gücünü/markasını farklı coğrafyalarda duyurmak konusunda hepimize büyük ödevler ve görevler düşüyor. Biz de bu süreçte, gerek uluslararası pazarda, gerekse iç pazarda Ravaber olarak sorumluluğumuzun bilincindeyiz ve var gücümüzle çalışıyoruz.

Son olarak eklemek istedikleriniz var mı?

SİPAHİOĞLU: Ravaber olarak, özellikle yurt dışı yatırımlarımızla birlikte toplamda üç ayrı fabrikada, dünyaya mineral yün sağlayan bir dünya markası olma yolunda ilerliyoruz. Sadece üründe değil, aynı zamanda üretim yaptığımız hatlarda da benzer stratejiyi uyguluyoruz. Bugün Kayseri’deki tesisimizde Ravaber Teknik markasıyla bir teknik bölümümüz de var ve burada, Macaristan’da ve Yunanistan’da yapılacak bütün üretim hatlarını Türkiye'deki üreticilerle birlikte geliştiriyoruz. Bu topraklardan bir dünya markası çıkarabilmek hepimizin sorumluluğu diye düşünüyorum.