Ana Menü

Polinet, yurt dışında bilinirliğini artırmayı hedefliyor

İnşaat sektörüne özel çözümler sunan Polinet, önümüzdeki dönemde yurt dışında marka bilinirliliğini artırmayı hedefliyor. İspanya, Romanya, Bulgaristan, Bosna Hersek, Hırvatistan Mısır, Ürdün, Suudi Arabistan, Türkmenistan, Azerbaycan ve Kazakistan’a ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Polinet’in ortağı Bahadır Atila, bu yıl ihracat pazarlarına Kenya ve Kamerun’u eklediklerini söyledi.

Hüseyin SÖNMEZ

İnşaat sektörüne özel çözümler sunan Polinet, önümüzdeki dönemde yurt dışında marka bilinirliliğini artırmayı hedefliyor. İspanya, Romanya, Bulgaristan, Bosna Hersek, Hırvatistan Mısır, Ürdün, Suudi Arabistan, Türkmenistan, Azerbaycan ve Kazakistan’a ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Polinet’in ortağı Bahadır Atila, bu yıl ihracat pazarlarına Kenya ve Kamerun’u eklediklerini söyledi.

Atila, hedef pazar olarak Afrika ülkelerini belirlediklerini kaydetti. 2020 yılında makine ve yeni ürünlerle kalıp yatırımına imza atmayı planladıklarını ifade eden Atila, “Bu yatırımları mümkün oldukça özkaynaklarımızla yapmak istediğimizden acele etmiyoruz. Olabilecek yatırım teşviklerini ve pazardaki gelişmeleri inceliyoruz” dedi. 

Atila, Polinet’in transparan polikarbonat çatı ve cephe malzemeleri ürettiğini söyledi. Firma olarak Ar-Ge çalışmalarına büyük önem verdiklerini dile getiren Atila, “Çalışmalarımız; ürün, sistem ve üretim teknolojisinin geliştirilmesi olmak üzere üç boyutludur. Mevcut ürünler ve sistemler üzerinde yapılan yeni eklemeler sayesinde ürün kalitesi ve çeşitliliği sürekli artmaktadır. Bu yeni ürünleri üretebilmek veya mevcut ürünlere eklemeler yapabilmek için mevcut üretim teknolojimiz üzerinde de çalışıyoruz. Örneğin, Easylux ve Masterlux pc panellerin çok büyük çatı açıklıklarında kullanabilmesini mümkün kılan bir proses geliştirdik. Bu işlem sayesinde panel uçlarını 25 santimetre boyunca presleyerek mevcut standart kalınlığını 4 milimetreye kadar indirebiliyoruz. Böylece pc paneller birbirlerine eklenerek 30 metreleri bulan çatı eğimi boyunca güvenle kullanabilmektedir. Mevcut üretim hattımız üzerine tamamen yerli bir kalibratör geliştirerek, Grecalux ürün serimizin kulak yapısında değişiklik yaptık. Bu sayede çatı sandviç kepli panelle uyumlu yeni bir ürüne sahip olduk. Easylux pc ürünümüz için Pvc destek profili aksesuarı tasarladık ve pazara sunduk” diye konuştu. Atila, DÜNYA İnşaat Dergisi’nin sorularını şöyle yanıtladı:

- Polinet’in çalışmaları, müşterilerine sunduğu ürün ve hizmetler hakkında bilgi verir misiniz?

ATİLA: Polinet, transparan polikarbonat çatı ve cephe malzemeleri üretmektedir. Bu ürünler sayesinde günümüz büyük hacimli yapılarının çatı ve cephelerinden iç mekana doğal veya yapay ışığın kontrollü ve güvenli bir şekilde ulaşmasını sağlayarak, yapı içi yaşam konforunun maksimum düzeye çıkması mümkün olmaktadır. -40, +120 ºC ısı farklılıklarında fiziksel özelliklerini çok iyi koruyan, yüksek darbe dayanıklılığı, mükemmel ışık geçirgenliği, B sınıfı yanmazlık, damlama S1-2 gibi düşük duman değerlerine sahip yüksek kaliteli polikarbonat hammaddeden ileri teknoloji ile üretilen ürünlerimiz CE-16153 sertifikalıdır ve 10 yıl sararmaya ve dolu karşında kırılmaya karşı limitli garantilidir. Yapı sektörü için tasarlanmış ürünlerimiz, çok katlı gövde yapısıyla ısı yalıtımı sağlarken sahip oldukları formlar sayesinde hızlı, kolay uygulanabilir ve kar, rüzgar, yağmur gibi dış etkenlere çok yüksek koruma özellikli performanslar gösterir. Mükemmel ışık geçirgenliği, tüm ürünlerimizin ortak bir özelliği olup, kalınlık ve renk alternatiflerine göre farklı ışık geçirgenlik değerleri mevcuttur. Farklı renklerde üretilebilmeleri, farklı ışık geçirgenlikleri elde edilmesi yanı sıra mimari açıdan yapının görselliğin artırılmasını sağlamaktadır. Bu ürünler tek başlarına kullanılabildiği gibi sandviç panel, kompozit panel, beton ve diğer endüstriyel veya geleneksel çatı ve cephe malzemeleri ile birlikte kullanılabilirler. Ayrıca pazar yeri, yürüyüş yolu, kanopi, otopark, spor tesisleri, benzin istasyonları, bahçe çiti gibi açık alan kaplamalarında ve ofis, iç bölme, asma tavan gibi iç alan dekorasyonunda kullanılabilirler. Firma bünyemizde proje departmanımız var. Bu departman yurt içi, yurt dışı, mimar ve mühendislere, uzman uygulamacı bayilerimize ürün sistemlerimizle ilgili proje ve teknik danışmanlık hizmeti veriyor. Örneğin, tüm ürünlerimize entegre edilebilen konsepte sahip polikarbonat havalandırma ve duman tahliye amaçlı çatı ve cephe pencere ve elektrikli otomasyon sistemleri geliştirdik. Günlük doğal havalandırma amaçlı kullanılabilen bu ürünler aynı zamanda yapının yangın alarm sistemi ile entegre şekilde çalışarak duman tahliye amaçlı kullanılabiliyorlar. Fabrikamız atölyesinde, projeye özel çeşitli ebatlarda üretilen bu ısı yalıtımlı alüminyum doğramalı polikarbonat pencereler, elektrikli açkı mekanizmaları, elektronik kontrol üniteleri, rüzgar, yağmur, alarm butonu gibi CE sertifikalı tüm ürünlerle bir sistemsel bütünlük ve çözüm halinde pazara sunuluyor. Bu tür çalışmalar bize farklılık, üstünlük, özgünlük gibi avantajlar sunuyor veya eksik yönlerimizi geliştirmemizi sağlıyor.

- Firmanızın kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?

ATİLA: Polinet’in 2000 yılında başlayan iş hayatı, yapı sektöründe çatı ve cephe ışıklıkları üreterek gelişti. Yurt dışı bağlantılar kurularak endüstriyel yapı sektörünün ihtiyacı olan, geniş bir ürün serisi oluşturuldu. Polinet pazarlamasını yaptığı ürünlere yönelik proje, teknik danışmanlık ve uygulama alanlarında faaliyetlerini artırarak, konusunda uzmanlaştı. Bu bilgi birikimini, satıcı ve uygulamacı müşterileriyle paylaşarak dağıtım kanalını genişletti. 2012 kadar olan ithalat kanalıyla olan gelişim sürecinde edindiği bilgi birikimi ve oluşturduğu kurumsal kimlik sayesinde vizyonunu genişleterek, bu ürünlerin çoğunu Türkiye’de üretmek için bina ve makine yatırımları yaptı. Oluşturduğumuz kurumsal kimliğimizle, bugün iç pazarda ulusal bir marka olan Polinet ürünleri, dış pazarlarda kendine yer buluyor. Tüm faaliyetlerimizin bir bütünlük içinde yapılmasını sağlamak için kurumsal kimliğimize büyük önem veriyoruz. Geçen sene pazara sunduğumuz iki ürün üzerine odaklanmış durumdayız. Bu ürünler bu sene meyvelerini vermeye başladı. İstediğimiz noktaya gelinceye kadar, yeni ürünler için hazırlığımız olmasına rağmen biraz bekleyeceğiz. Mevcut ürünler ve üretim yapımız, ürünler üzerinde iyileştirme çalışmalarımız devamlı olarak yapılmakta.

- Teknolojik değişime ayak uydurmak ve ürün kalitenizi artırmak adına ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? Bu alandaki yatırımlarınız neler?

ATİLA: Ekstrüzyon üretim hattımız da yer alan makinalar yüksek otomasyona sahip yeni nesil makinalar. Üretim bilgisayar kontrollü gerçekleşiyor. Çalışanlar üretim anında nezaretçi konumundalar. Üretim proseslerini ve sistemin vereceği uyarıları takip ediyorlar. Hammadde dolumundan, ürünün istenilen boyuta kesimine kadar giden süreçte üretimi makine kendisi yapıyor. Bu sayede kalite kontrol de üretim anında yapılabiliyor. Her iki saat arayla alınan numuneler laboratuvarda kalite kontrole tabi tutuluyor. Emek gücüne daha çok kalıp değişimlerinde ve bakım çalışmalarında ihtiyaç duyuyoruz. İki kişilik ekiplerle 24 saat üretim yapabiliyoruz. Cep telefonundan bile mobil olarak makinanın bilgisayarına bağlanmak ve verileri kontrol etmek, değiştirmek mümkün.

- Ar-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

ATİLA: Ar-Ge çalışmalarımız ürün, sistem ve üretim teknolojisinin geliştirilmesi olmak üzere üç boyutludur. Mevcut ürünler ve sistemler üzerinde yapılan yeni eklemeler sayesinde ürün kalitesi ve çeşitliliği sürekli artmaktadır. Yeni ürünlerin pazarlarda yer bulabilmesi ve pazarın ihtiyaçlarına cevap verebilmesi, ürün farklılaştırmasıyla daha mümkün olduğundan, yeni ürün ve aksesuarlarını içeren sistem tasarımları Ar-Ge faaliyetlerini gerekli kılmaktır. Bu yeni ürünleri üretebilmek veya mevcut ürünlere eklemeler yapabilmek için mevcut üretim teknolojimiz üzerinde de çalışıyoruz. Örneğin, Easylux ve Masterlux pc panellerin çok büyük çatı açıklıklarında kullanabilmesini mümkün kılan bir proses geliştirdik. Bu işlem sayesinde panel uçlarını 25 santimetre boyunca presleyerek mevcut standart kalınlığını 4 milimetreye kadar indirebiliyoruz. Böylece pc paneller birbirlerine ekleyerek 30 metreleri bulan çatı eğimi boyunca güvenle kullanabilmektedir. Mevcut üretim hattımız üzerine tamamen yerli bir kalibratör geliştirerek, Grecalux ürün serimizin kulak yapısında değişiklik yaptık. Bu sayede çatı sandviç kepli panelle uyumlu yeni bir ürüne sahip olduk. Easylux pc ürünümüz için Pvc destek profili aksesuarı tasarladık ve pazara sunduk.

- Enerji verimliliğine yönelik çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

ATİLA: Üretim de elektrik enerjisi kullanıyoruz. Hammaddeden sonra ikinci sıradaki girdi maliyeti olan elektrik maliyetini minimum değerlerde tutabilmek için, her ürünümüz için minimum üretim miktarı belirledik. Stok dışı üretimlerde, gelen siparişler, belli miktara ulaşmadan üretime başlamıyoruz. Bu konuda güneş paneli gibi daha radikal çalışmalar yaptık ancak bireysel olarak henüz rasyonel değil. İçinde bulunduğumuz organize sanayi bölgesinin bu konudaki yapacağı ortak çalışmalarla bunu gerçekleştirebiliriz.

- 2019 yılıyla ilgili hedefleriniz neler?

ATİLA: 2018 yılında yurt içi satış miktarları tatmin edecek düzeyde olmasına rağmen, hammadde olarak döviz bağımlısı olduğumuz için aşırı kur dalgalanması finans kayıplarına neden oldu. Bu durum düşük karlılığa ve yeni yatırımlar açısından çok hevesli olmamızı engel oluyor. Ülkemizin ekonomik şatlarını dikkate aldığımızda 2019 için yurt içi satışlarımızla ilgili hedeflerimiz ve beklentilerimiz çok yüksek değil. Yurt dışı satışları daha çok konsantre olmaya çalışıyoruz.

- Firmanızın gelecek dönem hedefleri ve yatırım planlarını iletir misiniz? Endüstri 4.0 için yatırımlarınız var mı?

ATİLA: 2023 yılına kadar olacak süreçle ilgili bir planımız var. 2020 yılında makine ve yeni ürünlerle kalıp yatırımı planlarımızda yer almakta. Bunu yatırımları mümkün oldukça özkaynaklarımızla yapmak istediğimizden acele etmiyoruz. Olabilecek yatırım teşviklerini ve pazardaki gelişmeleri inceliyoruz. Doğru büyüme için emin olmadan, yapılacak yanlış yatırımlar çok büyük zararlar verebilir. Diğer izlediğimiz konuda Endüstri 4.0’ın gelişimi. Üretim teknolojimiz iyi ancak her gün gelişen teknoloji karşında kısa zamanda eskiyor ve geri kalıyorsunuz. Yine de bu işlere çok kısa vadeli bakmamak lazım. Bizce önemli olan pazardaki ihtiyaçlar ve talepleri dikkate alan üretim yapısı kurmak. Kısaca bizim için üretimde robotlara biraz daha zaman var.

- İç pazar ve ihracat faaliyetlerinizden bahsedebilir misiniz?

ATİLA: İspanya, Romanya, Bulgaristan, Bosna Hersek, Hırvatistan Mısır, Ürdün, Suudi Arabistan, Türkmenistan, Azerbaycan, Kazakistan başlıca ihracat yaptığımız ülkeler. Lojistik açıdan avantajlı olduğumuz bütün ülkelere ihracat hedefimiz var. Bu sene Kenya ve Kamerun’a ihracat yaptık. Afrika ülkelerinde yeni pazarlar bulmaya çalışıyoruz. Genelde satışlarımız proje odaklı olduğundan, yurt dışı projeleri takip etmeye çalışıyoruz. İç pazarda ürünlerimiz, ulusal marka bilinirlik düzeyinde. Türkiye’de en çok çeşit üreten lider firmayız. Beklentilerimiz ve çabalarımız uluslararası pazarda da daha yüksek oranda bilinir ve talep edilir olması.