Ana Menü

PERI, D100 Karayolu Fikirtepe Kavşak Yolları Projesi için ekonomik ve güvenli çözümler sağlıyor

İstanbul Kadıköy’de inşaatı gerçekleştirilen D100 Karayolu Fikirtepe Kavşak Yolları projesinde, PERI Kalıp ve İskele Sistemleri tercih edildi.

İstanbul Kadıköy’de inşaatı gerçekleştirilen D100 Karayolu Fikirtepe Kavşak Yolları projesinde, PERI Kalıp ve İskele Sistemleri tercih edildi. Toplamda 26 kilometrelik imar yolu inşa edilecek proje kapsamında 75 metrelik üç adet Kurbağalı Dere Geçiş Köprüsü, 45 metrelik Fikirtepe Metrobüs Karayolu Alt Geçit Köprüsü, 67 metrelik Mandıra Köprüsü, 626 metrelik Mandıra U Dönüş Köprüsü, Fikirtepe-15 Temmuz Şehitler Köprüsü Bağlantısı, D100 Bağlantı Köprüsü ve 84 metrelik Üsküdar-Koşuyolu U Dönüşü Köprüsü yapılacak.

Ana yüklenicinin YAPI & YAPI İnşaat, alt yüklenicinin BİLEM İnşaat olduğu projenin tamamlanması ile birlikte ulaşım sisteminde önemli iyileştirmeler yapılmış olacak ve proje kapsamındaki köprü, kavşak ve bağlantı yolları trafik sıkışıklığını azaltmış olacak. Projeye başından beri profesyonel mühendislik çözümleri sağ layan PERI’nin TRIO, VARIO GT-24, SB, VARIOKIT ve PD8 kalıp ve iskele sistemleri projede başarıyla kullanıldı ve projeye yüksek güvenlik ve uygun maliyet gibi birçok avantaj sağladı.

Projede kullanılan kalıp sistemlerinden biri olan TRIO panel sistem 80 kN/metrekarelik yüksek beton basınç dayanımına sahip ve TRIO ile güvenli ve hızlı kalıp devri yapılabiliyor. Bu projede de 9-10 metre yüksekliğe sahip istinat perdeleri TRIO sistem ile güvenli ve hızlı bir şekilde imal edildi. Değişik geometriye sahip orta ayak kalıpları ise VARIO GT24 sistem ile farklı yüksekliklere uygun olarak imal edildi. Yükseklikleri 12 metreyi bulan ve 120 santimetreye kadar döşeme kalınlığına sahip köprüler PD8 yük iskele sistemi ile ayarlanabilir ayar millerinin vermiş olduğu ergonomi ile birlikte farklı yüksekliklere uygun olarak inşa edildi. Ayrıca yüksekliğin ve arazi koşullarının uygun olduğu bazı kiriş imalatları üzerine VARIOKIT sistem adapte edilerek PD8 yük iskelesi ile yapıldı. Yüksekliğin ve arazi şartlarının müsaade etmediği başlık kirişleri ise SB Askı Sistem ile güvenle yerde yapılarak imal edildi.

Proje özellikleri

Projenin adı: D100 Karayolu Fikirtepe Kavşak Yolları

Yer: Fikirtepe / İstanbul

Yüklenici: YAPI & YAPI İnşaat San. ve Tic. A.Ş.

Alt Yüklenici: BİLEM İnşaat San. ve Tic. A.Ş.

Proje müdürü: Çağlar Ozan Ulu

Servis: PERI İstanbul Ofisi 

Projede kullanılan PERI Kalıp ve İskele Sistemleri 

PERI TRIO Perde İstinat-Kenar Ayak Perde Kalıpları

PERI VARIO GT-24 Sistem Orta Ayak Kalıpları

PERI SB Askı Sistem Başlık Kirişi Kalıbı

PERI VARIOKIT Başlık Kirişi Kalıbı

PERI PD8 İskele Sistem Döşeme-Başlık Kirişi Kalıpları

Proje Müdürü Çağlar Ozan Ulu:

“D100 Karayolu Fikirtepe Kavşak Yolları Projesi kapsamında inşa ettiğimiz çelik kirişli kompozit viyadük, ardgermeli üstgeçitler, tünel yapısı ve istinat duvarlarında tüm uygulama çözümlerimizi PERI ile tasarladık. İmalat zorluk derecesi yüksek olan şantiyemizde PERI’nin ürettiği, uygulanabilirliği yüksek çözümlerle imalat hızımızı güvenli bir şekilde arttırarak iş programının önüne geçtik. Özellikle 10 metre üstü kolon, elevasyon ve istinat perdesi kalıp çözümlerinde tek döküm yapmamızı sağlayan sistemler sınırlı olan iş programımızı ideal bir şekilde kullanmamıza yardımcı oldu. PERI’nin uygulama tavsiyeleri doğrultusunda kullandığımız bu sistemler maliyetlerimizi uygun seviyelerde tutmamız açısından da yardımcı oldu.”