Ana Menü

M. Kağan Turan: Dünyanın en küçük kombisinin üretimine başlayacağız

Isıtma sektörünün global oyuncularından Warmhaus; mühendisleri, Ar-Ge’si, dizaynı ve yazılımı tamamen yerli ve kendisine ait olan dünyanın en küçük kombisinin üretimine ağustos ayında başlayacak.

Hüseyin SÖNMEZ

Isıtma sektörünün global oyuncularından Warmhaus; mühendisleri, Ar-Ge’si, dizaynı ve yazılımı tamamen yerli ve kendisine ait olan dünyanın en küçük kombisinin üretimine ağustos ayında başlayacak. 24 kW kapasitesi, ErP direktiflerine uyumlu olması gibi teknik özellikleri ile dikkat çeken ürün, ayrıca ön yüzeyi ve dokunmatik ekranıyla tasarımda fark yaratacak.

Warmhaus Genel Müdürü M. Kağan Turan, dünyanın en küçük kombisinin tasarımının yer sıkıntısı yaşayan kullanıcılar için ideal bir çözüm olacağını belirterek, kombinin siyah, beyaz ve antrasit renk seçenekleriyle üretileceğine dikkat çekti. Turan, Beyçelik Holding bünyesinde kurulan ve radyatör üretimindeki 20 yılık birikimini kombi üretimine de aktaran Warmhaus’un 2017 yılında yüzde 65 civarı ciro artışı sağladığını, 2018 yılında ise bu büyümenin devam edeceğini iletti.

Firmanın uluslararası sertifikasyona sahip ürünleriyle sektörde fark yarattığını ifade eden Turan, üretiminin yüzde 45'ini 30’dan fazla ülkeye ihraç ettiğini vurguladı. 2017 yılında İngiltere’de ofis açarak kendi markasıyla faaliyet göstermeye başlayan Warmhaus’un 2018 yılının ikinci çeyreğinde Almanya ve Çin’deki ofislerini de faaliyete geçireceğini dile getiren Turan, önümüzdeki dönemde başka ülkelerde de ofis açmayı planladıklarını belirtti. Önümüzdeki dönemde 40-50 milyon TL’lik yeni bir yatırımla ürün gamını genişletme planlarını aktaran Turan, DÜNYA İnşaat Dergisi’nin sorularını şöyle yanıtladı.

- Firmanızın faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz?

TURAN: Warmhaus, otomotiv, turizm, iklimlendirme ve enerji sektörlerinde 20 şirketi ve 12 fabrikası ile hizmet veren Beyçelik Holding’in bir iştiraki olarak, bu gücü arkasına alarak 1996 yılında kuruldu. Beyçelik Holding hizmet verdiği bu beş sektörde rekabet üstünlüğü sağlayan, ürün ve hizmetlerinde kaliteden ödün vermeyen, faaliyet ve mali performansıyla sürekli ve karlı büyüyen, topluma ve çevreye katkı sağlayan bir grup olma misyonuyla hareket ediyor. Grubumuzun son Romanya yatırımı ile birlikte toplamda 12 fabrikası bulunuyor. Üstlendiği misyonun doğal bir sonucu olarak bünyesindeki bir şirket İSO İlk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde yer alırken, iki şirket de İSO İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde yer alıyor. Bu şirketler; Beyçelik Gestamp, Warmhaus ve Gesbey Enerji. Beyçelik Gestamp İSO İlk 500 listesinde 141'inci sırada yer alırken, Warmhaus İSO İkinci 500 listesinde 369'uncu sırada ve son olarak Gesbey Enerji ise İSO İkinci 500 listesinde 391'inci sırada yer alıyor. Warmhaus ise Beyçelik Holding çatısı altında iklimlendirme sektöründe hizmet veriyor. Misyonumuzu, ürün ve hizmet kalitemizi her zaman en üst düzeyde tutarak, ihtiyaç duyulan her anda, her yere ve herkese kaliteli, güvenli ve tasarruflu sıcaklık ulaştırmak olarak belirledik. Çalışmalarımızı söz konusu sıcaklık olduğunda ilk tercih edilen marka olma hedefiyle yürütüyoruz. 20 yılı aşkın bir süredir ısıtma sektöründeyiz ve şu anda Warmhaus, radyatör alanındaki üretim kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük dört, dünyanın en büyük 10 üreticisinden biri konumunda. Estetik, ekonomik ve çevreci ürünlerin adresi olarak yarattığımız katma değerin ve tecrübemizin verdiği güç ile ilerliyoruz. Warmhaus olarak şu anda sektörün önde gelen oyuncularından biri durumundayız ve özümüzdeki sıcaklığı global pazarda da tercih edilir kılma vizyonuyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

- Kombi üretimine ne zaman başladınız?

TURAN: Isıtma alanındaki 20 yılı aşkın deneyimimiz ile panel radyatör üretimini sürdürürken, bu alandaki tecrübe ve teknik bilgimizi kombi alanına aktarmaya karar verdiğimiz 2014 yılında yedi yıllık bir strateji planlaması yaptık. Warmhaus’u uluslararası bir marka haline getirme hedefimiz doğrultusunda geliştirdiğimiz stratejimizi dört ayak üzerine kurguladık; ürün gamını genişletmek, globalleşmek, dijitalleşmek ve farklılaşmak. Stratejinin netleşmesinin ardından ürün gamını genişletme ayağının ilk adımı olarak 2014 yılının ortalarında kombi üretimine başlama kararı aldık ve 2016 yılının Haziran ayında kombide seri üretime başladık. Üretimimizi Bursa Nilüfer OSB’de 27 bin 500 metrekarelik radyatör ve 8 bin metrekarelik kombi üretim tesisinde gerçekleştiriyoruz. Radyatör üretim tesisimizin yıllık üretim kapasitesi 2 milyon 700 bin metretül panel radyatör ve kombi tesisimiz ise yılda 150 bin adet kombi üretme kapasitesine sahip. 2016 yılında kombi alanında gerçekleştirdiğimiz 5 milyon euroluk yatırımın yüzde 20’sini Ar-Ge ve inovasyona ayırarak, sunduğumuz ürün ve hizmetlerde fark yaratma hedefiyle yeni ürün ve teknolojiler geliştirmeye devam ediyoruz.

- Ürün gamınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

TURAN: Stratejik planlamamız içerisinde yer alan, “ürün gamını genişletmek” hedefi oldukça önemsediğimiz bir alan çünkü söz konusu “sıcaklık” olduğunda ilk tercih edilir marka olabilmemiz için tüketiciye ısınma zincirinin her noktasında dokunmamız gerekiyor. Ürün gamımız üretimini yaptığımız ürünler ve ticari ürünlerden oluşuyor. Bugün Warmhaus olarak 20 yılı aşkın süredir üretip, 30’dan fazla ülkeye ihraç ettiğimiz panel radyatörlerimize ek olarak kombi ve 2018 yılı içerisinde seri üretimine geçeceğimiz duvar tipi yoğuşmalı kazanları Bursa’daki iki fabrikamızda üretiyoruz. Fabrikamızda üretilen ürünlere ek olarak; havlupan, oda termostatı, kumanda gibi aksesuarlar ve İngiltere’de satışını yapmakta olduğumuz dizayn panel radyatörlerimiz de Warmhaus markası altında tüketici ile buluşuyor. Kombi alanında üretimde çeviklik ilkesini temel alarak bir yıl içinde konvansiyonel, yoğuşmalı ve yoğuşmalı-ErP ürün gruplarında 13 farklı kombi modelini kullanıcılarla buluşturduk. 2018 yılında ürün gamımıza eklediğimiz duvar tipi yüksek kapasiteli kazanlarda da tüketiciye altı farklı kapasite seçeneği sunuyoruz. Önümüzdeki yıllarda da Warmhaus olarak ürün gamımızı genişletmeye devam edeceğiz. Şu an için Warmhaus olarak yalnızca ısıtma alanında hizmet versek de, kendimizi bu sektörle sınırlamıyoruz. Hedeflerimiz arasında soğutma tarafında tüketici ile buluşmak da bulunuyor.

- Yakın zamanda piyasaya sunduğunuz ya da sunacağınız yeni bir ürün bulunuyor mu?

TURAN: Ürün gamımızı geniş tutmak ve tüketicilere ısıtma yolculuğunun her adımında eşlik etmek bizim için çok önemli. Bu hedef doğrultusunda, müşterilerimizin beklentilerini analiz ederek en yeni ve yüksek teknolojiye sahip ürünler geliştiriyoruz. Ürün gamımıza nisan ayında duvar tipi yoğuşmalı kazanlarımızı ekleyeceğiz. Kazanlarımız, 50 kW, 65 kW, 90 kW, 115 kW, 125 kW ve 150 kW olmak üzere altı farklı güç seçeneğine sahip olacak. Ürünlerimizden sekiz tanesini yan yana seri bağlantı yapmanız halinde 1,2 milyon kW’a kadar büyük merkezi ısıtmaların sıcaklık ihtiyacını karşılayabileceğiz. Ek olarak, dünyanın en küçük kombisinin seri üretimine ağustos ayında başlayacağız. Mühendisleri, Ar-Ge’si, dizaynı ve yazılımı tamamen Türk mühendislerine ait olan dünyanın en küçük kombisi; 24 kW kapasitesi, ErP direktiflerine uyumlu olması gibi teknik özellikleri ile dikkat çekecek. Bu ürünümüz, cam ön yüzeyi ve dokunmatik ekranının güçlendirdiği şık, estetik ve tasarımıyla dünyanın en prestijli tasarım ödüllerinden biri olan iF Tasarım Ödülü’ne layık görüldü. Türk Ar-Ge mühendisleri tarafından tasarlanan bir ürünün 20’den fazla ülkeden 60 civarında ünlü uzmanın değerlendirmesinin ardından bu ödülü kazanmasını çok önemli buluyoruz. Kazanın da ürün gamımıza eklenmesi ile birlikte Warmhaus, yüzde 100 yerli sermayeli kombi, panel radyatör ve kazan üretimi yapan tek firma olacak.

- Firmanız 2017’de nasıl bir performans gösterdi? 2018 yılıyla ilgili hedefleriniz neler?

TURAN: 2017 yılına bakacak olursak; ciromuzun yüzde 65 civarı arttığını söyleyebiliriz. Kombi pazarında bu yıl yüzde 4 pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. 2021 yılına kadar kombide yüzde 7 ila 10 arasında pazar payına ulaşmayı ve ilk beş marka arasında olmayı planlıyoruz. Kazan tarafında ise hedefimiz ilk üç marka arasında olmak.

- Yeni yatırımlarınız olacak mı?

TURAN: Son üç yılda kapasite artışı, kombi üretimi ve Ar-Ge’ye yönelik yaklaşık 30 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. Önümüzdeki üç yıl içerisinde 40-50 milyon TL’lik bir yatırımla ürün gamını genişletmeyi planlıyoruz.

- İhracat faaliyetlerinizden bahseder misiniz?

TURAN: Avrupa standartlarında ürünlerimiz var ve bu ürünlerin yüzde 45’ini, 30’dan fazla ülkeye ihraç ediyoruz. Bu yıl ihracat oranımızı yüzde 60’lar seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz. Şu anda Türkiye’den Almanya’ya ihracatı gerçekleştirilen panel radyatörlerin yaklaşık yüzde 35’inin üretimini biz gerçekleştiriyoruz. 12 ülkeye Warmhaus markasıyla kombi satışı gerçekleştiriyoruz. 2018 yılında bu sayı daha da artacak. Globalleşme stratejimiz doğrultusunda 2017 yılında İngiltere’de açmış olduğumuz ofis ile ısıtma alanında Avrupa’nın en büyük pazarı olan İngiltere’de de faaliyet göstermeye başladık. Üretimini Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz ürünlerimiz ile İngiltere’de de üç yıl içerisinde üst sıralarda yer almayı hedefliyoruz.

- Türkiye genelindeki bayi yapılanmanız hakkında bilgi verir misiniz?

TURAN: Türkiye genelinde 300’ün üzerinde bayi/alt bayi ve 122 adet yetkili servisimiz var. Önümüzdeki dönemlerde bayi ve servis sayısını artırırken; satış kanallarımızı da farklılaştırmayı hedefliyoruz.

- Warmhaus’u kombide diğer firmalardan ayıran özellikler neler?

TURAN: Warmhaus’u farklı kılan en önemli yanımız kalitemiz, üstün ürün özelliklerimiz ve ısıtma sektörüne sunduğumuz “ilk”ler. Dünyada tercih edilir bir marka olma hedefiyle ilerlememizin doğal bir sonucu olarak, kombi üretiminde her zaman kalite odaklı çalıştık ve fiyat konusu bizim için bir kriter olmadı. Türk Ar-Ge mühendislerince tasarlanan ürünlerimizin kalitesi ve tasarımıyla gurur duyuyoruz. Şu anda tüketicinin sıcaklık ihtiyacını tasarruflu olarak karşılamasını sağlamak adına; özellik ve kalitesi ile üst segment olan ürünlerimizi, orta segment fiyatına satıyoruz. Bir diğer önemli nokta ise, Warmhaus olarak biz tüm ürünlerimizi lisans kullanmadan dizaynından, kalıp tasarımına, sac aksamlarına kadar kendimiz üretiyoruz. Örnek vermek gerekirse, ürünlerimizde standart elektronik kartların dışında yazılımı Warmhaus Ar-Ge mühendislerine ait olan elektronik kartlarımızı kullanıyoruz. Bu şekilde, ürünlerimizi tüketici ihtiyaçlarını doğru şekilde karşılayacak özellikler ile donatıyoruz. Son olarak bizi farklılaştıran bir diğer önemli konu ise Ar-Ge ekibimizin çalışmaları neticesinde Türkiye’de birçok ilki gerçekleştirmiş olmamız. Warmhaus olarak Türkiye’nin ilk gaz adaptif kombisini biz ürettik. Gaz adaptif sistem, kombinin farklı gaz kalitesi ve alev miktarlarında tasarruflu şekilde çalışmasını sağlıyor. Açmak gerekirse; gaz adaptif sistemli kombiler, gazın enerji kalitesine göre gaz miktarını artırıp azaltarak en doğru ve tasarruflu gaz tüketimini sağlar. Böylece gerekli olan gaz tüketimi minimum seviyede tutularak maksimum tasarruf sağlanmış olur.

- Dijitalleşmeye yönelik çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

TURAN: Bizim için farklılaşmanın en önemli noktası akıllı teknolojileri tüketici ve iş ortakları ile buluşturmak ve teknolojiden faydalanarak hizmet kalitemizi yükseltmek. Bu çerçevede, mobil cihazlar için üç yeni uygulama geliştirdik. Bunlar; Warmhaus Tüketici, Warmhaus Partner ve Warmhaus Servis. Warmhaus Tüketici ile tüketicilerimiz ilk çalıştırma, bakım, arıza servis talepleri, yedek parça ve işçilik fiyatları, şikayet ve memnuniyet bildirimleri, self servis uygulaması ile basit arıza çözümlerine ulaşabiliyorlar.

Warmhaus Tüketici ile Türkiye’de ilk defa evinizdeki bir ürün için servisi bir uygulama üzerinden çağırabiliyorsunuz. Warmhaus Partner ise Warmhaus tarafından bayilerimizin puan ve kampanyalardan kolayca yararlanabilmesi için geliştirilen iş ortakları uygulamamız. İş ortaklarımız devreye aldıkları her kombi için puan kazanıyor ve bu puanlar ile altın kazanma şansı elde ediyor; özel kampanya ve tekliflerden faydalanabiliyor. Warmhaus Servis ise servislerimizin ve tüketicinin hayatını kolaylaştırma amacıyla geliştirdiğimiz servis uygulamamız. Warmhaus Servis uygulaması yetkili servislerimizin telefonlarına yükledikleri bir uygulama. Warmhaus Tüketici ile bağlantılı olarak çalışıyor. Tüketici uygulamamızı kullanan bir Warmhaus kullanıcısı servis talebi girdiğinde, anında o bölgedeki yetkili servisin telefonuna bildirim düşüyor. Uygulama sayesinde tüketicimiz kolayca telefonundan servis çağırırken, yetkili servisimiz ise tüketicinin iletişim bilgilerine telefonu üzerinden erişebiliyor ve talebin geldiği bölgede ise hızla müdahale edebiliyor. Warmhaus olarak bu uygulamaların da gücüyle, şu anda müşterilerimize 24 saatte müdahale garantisi veriyoruz.

- Isıtma pazarını değerlendirir misiniz?

TURAN: Isıtma pazarının potansiyeli ve Türkiye’nin bu pazardaki konumu bizim Warmhaus olarak ürün gamımızı genişleterek, bu alana odaklanmamızdaki en büyük etken. Konuyu radyatör ve kombi olarak iki ana başlıkta ele alırsak; radyatörde Türkiye, Avrupa’nın üretim üssü konumunda. Ülkemizde 30’a yakın üretici radyatör üretiminde faaliyet gösteriyor ve bu üreticiler toplamda yaklaşık olarak 30 milyon adedin üzerinde bir üretim kapasitesine sahip. Kombi alanında ise, satılan kombi adetleri üzerinden yapılan incelemelere göre ilk dört pazar; Çin, Güney Kore, İngiltere ve Türkiye. Tahminlerimize göre, Türkiye şu an dünya ısıtma pazarında kombi adetleri bakımından dördüncü sırada yer alıyor. Ülkemizde ısıtma sektörünün 2017 yılında yüzde 10’un üzerinde büyüdüğünü tahmin ediyoruz, bu da yaklaşık 1 milyonun üzerinde kombi satıldığı anlamına geliyor. 2018 yılı için de yine öngörülerimiz benzer bir büyümenin olacağı yönünde. 10 yıl içerisinde Türkiye’nin global ısıtma pazarında üçüncü sıraya yükseleceğini düşünüyoruz. Isıtma pazarı değerlendirilirken dikkat çekici olan bir diğer konu ise kombi yan sanayisinde yaşanan gelişmeler. Türkiye’nin önemli bir pazar olması ve potansiyeli ile birlikte üreticilerin sayısı arttı ve üretici sayısındaki artış, tıpkı otomotiv sektöründe olduğu gibi, kombi yan sanayinin de gelişmesine katkı sağladı. Bu gelişmelerin devam edeceğini düşünüyoruz. Tahminimiz önümüzdeki 10 yıllık süreçte kombi üretimi için yapılan ithal ettiğimiz kimi komponentlerinin de Türkiye’de üretimine başlanacağı yönünde. Son olarak Türkiye ısıtma pazarında büyük bir değişim ve dönüşümü başlatacak olan ErP direktiflerinden kısaca bahsetmek istiyorum. 2018 yılı Nisan ayında yürürlüğe girmesini beklediğimiz Energy Related Products (ErP Enerji İlişkili Ürünler) Yönetmeliği. ErP, Avrupa Birliği’nin 2020 yılına kadar enerji tüketimini yüzde 20 azaltma hedefiyle yayınladığı, enerji kullanan ürünler ile ilgili direktiflerdir. Bu direktifler Avrupa’da senelerdir uygulanıyor. Türkiye’de ise 21 Nisan 2018 tarihinde yürürlüğe girmesini bekliyoruz. Yönetmelikle birlikte ülkemizde konvansiyonel kombilerin üretimi durdurulacak. Ben bu yönetmeliğin ülkemizin cari açığına çok büyük katkısı olacağını düşünüyorum. Tam yoğuşmalı premix ürünlerin kullanımının artması ile birlikte ülkemizin gaz sarfiyatında önemli ölçüde düşüş yaşanacak ve bu tasarrufun cari açığa çok büyük katkısı olması bekleniyor. Warmhaus ise ErP direktifleri kapsamında konvansiyonel kombi üretiminin durdurulacağı 2018 yılının Nisan ayına, 2016 yılından bu yana hazır durumda. Bu direktiflerin yürürlüğe girmesi ile birlikte hem ısıtma pazarının gelişimi olumlu yönde etkilenecek hem de tüketiciler ile doğru ürünlerin buluşma şansı artacak.