Ana Menü

Liftinstituut, asansör ve yürüyen merdiven maliyetlerini düşürüyor

Liftinstituut Solutions, asansör ve yürüyen merdivenleri belgelendirmenin ötesinde geniş bir danışmanlık hizmeti de sağlıyor. Firma, verdiği hizmetlerle binaların asansör yürüyen merdiven maliyetlerini önemli ölçüde düşürüyor.

Hüseyin SÖNMEZ

Asansör ve yürüyen merdivenleri denetleyen bir kuruluş olan Hollandalı Liftinstituut, sadece asansör ve yürüyen merdivenler hakkında hükümetlere, mimarlara, inşaat sektörüne ve bina sahiplerine denetleme hizmeti sunuyor. Liftinstituut’un şirketlerinden biri olan Liftinstituut Solutions ise, asansör ve yürüyen merdivenleri belgelendirmenin ötesinde geniş bir danışmanlık hizmeti de sağlıyor. Firma, verdiği hizmetlerle binaların asansör yürüyen merdiven maliyetlerini önemli ölçüde düşürüyor.

Liftinstituut Solutions Türkiye Bölge Müdürü Süleyman Özcan, Liftinstituut’un 80 yıllık tecrübesiyle, dünyanın dört bir yanındaki asansör ve yürüyen merdivenlerin Avrupa ve dünya standartlarına uygunluğunu kontrol ettiğini söyledi. Türkiye’de konut, rezidans, AVM, karma projeler, otel, sağlık kampüsü, ofis vb. gayrimenkul projelerine 2013 yılının Aralık ayından itibaren asansör ve yürüyen merdiven konusunda danışmanlık hizmeti verdiklerine vurgu yapan Özcan, kısa sürede yoğun talep aldıklarını belirtti. Özcan, anahtar teslim danışmanlık hizmeti verdiklerini kaydederek, “Müteahhitler, yurt içi ve yurt dışında çok büyük yatırımlar yapıyorlar. Projelerinde doğru ürünü seçmezlerse; bu müşteri memnuniyetsizliği, zaman kaybı ile parasal olarak ciddi maliyetler ve sorunlar çıkarır. Bizimle çalışayan müteahhitler böyle sorunlarla karşılaşmıyorlar” dedi.

Türkiye genelinde kullanımda olan asansörlerin bakımlarına yönelik ‘Servis Destek Hizmeti’ni vermeye başladıklarının altını çizen Özcan, böylece asansörlerin az maliyetle modernize ederek, arıza vermeden çalışmasına olanak sağladıklarını söyledi. Özcan, firma olarak 2016 yılında yüzde 36’lık bir büyüme gerçekleştirdiklerini belirterek, 2017 yılında da yüzde 50 büyümeyi hedeflediklerini aktardı. Özcan, DÜNYA İnşaat Dergisi’nin sorularını şöyle yanıtladı:

- Liftinstituut’un faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz?

ÖZCAN: Liftinstituut, 2002’de Hollanda sınırları dışındaki ilk ofisini Türkiye’de açtı. Firma, Türkiye’de yüzlerce asansör komponentini belgelendirdi. Ayrıca bazı asansör firmalarını da Asansör Yönetmeliği kapsamında montaj ve piyasaya arz konusunda yetkilendirdi. Liftinstituut tarafından sertifikalandırılan ve AB sınırları içerisinde serbest dolaşım hakkı kazanan onlarca Türk malı, Avrupa’daki rakipleri ile yarışır hale geldi. Liftinstituut, Mart 2009’da Amerikan Ulusal Standartları Enstitüsü (ANSI) tarafından Akredite Asansör Yürüyen Merdiven Belgelendirme Organizasyonu (AECO) olarak atandı. Böylece, Liftinstituut Kuzey Amerikan asansör pazarında da aktif rol almaya başladı. Avrupa ve Asya’da üretilmiş birçok marka ve ürün, ABD ve Kanada’da satılmak üzere Liftinstituut tarafından test edildi ve onaylandı. Avrupa Standardizasyon Komitesi’ne (CEN) üyeliği bulunan, aynı zamanda Kuzey Amerika’daki AECO’nun ve asansörlere CE Belgesi veren ilk NOBO’lardan olan Liftinstituut; sadece asansör ve yürüyen merdivenler hakkında hükümetlere, mimarlara, inşaat sektörüne ve bina sahiplerine denetleme hizmeti sunuyor. Liftinstituut’un şirketlerinden biri olan ve Türkiye’de faaliyet gösteren Liftinstituut Solutions ise, inşaat sektörünün parlayan yıldızı Türkiye’de, asansör ve yürüyen merdivenleri belgelendirmenin çok ötesinde geniş bir danışmanlık hizmeti de sağlıyor. Trafik analizi, uygun ekipman seçimi, montaj, teknik destek ve sonrasında doğru ürün kullanımı, ürünün kontrolleri ve iş planı takibini sürekli olarak sürdürüyor. Bağımsız ve doğru uygulama anlayışıyla hizmet veren Liftinstituut Solutions, asansör ve yürüyen merdivenlerin onlarca yıllık kullanım süresi boyunca servis hizmetlerini en doğru şekilde destekleme hizmeti veriyor. Günümüzde Amsterdam ve İstanbul ofisleri ile Kuzey Amerika, Asya, Avrupa ve Avustralya’da test ve belgelendirme, Avrupa ve Türkiye’de de yeni tasarım, uygulama ve servis danışmanlığı sunan ve sadece düşey taşıma sistemleri konusunda faaliyet gösteren tek organizasyon olarak çalışmaya devam ediyor.

- 2017 yılına dair hedefleriniz ve beklentileriniz neler?

ÖZCAN: Ankara ve İstanbul’da aktif olarak çalışıyoruz. Konut, rezidans, AVM, karma projeler, otel, sağlık kampüsü, ofis vb. Gayrimenkul projelerinden yoğun ilgi görmekteyiz. Firma olarak 2013’ten sonra her yıl yüzde 30’ların üzerinde büyümeler gerçekleştirdik. 2016’da yüzde 36 oranında bir büyüme performansı sergiledik. 2017 yılında da yüzde 50’nin üzerinde büyümeyi hedefliyoruz. Orta Doğu ülkelerini Türkiye’den yönetiyoruz. Türkiye’yi, Orta Doğu’nun yatırım merkezi yapmayı istiyoruz. Önümüzdeki dönemde Suudi Arabistan ve Dubai’de yeni projelere imza atacağız. Dünyada firmamızın güvenirliği ve bilinirliği çok yüksek. Türkiye asansör sektöründe önde gelen pano üreticileri ve aksesuar firmalarıyla çalışıyoruz. Bizimle çalışan firmalar her zaman ihracatta bir adım öndedir.

- Firmanızda kaç kişi çalışıyor?

ÖZCAN: Firmada toplam 10 mühendisimiz çalışıyor. Danışmalık firması için bu ciddi bir sayı. Taşeron kullanmıyoruz. Sahada en alt kademe tecrübeli mühendislerimiz çalışıyor. Çalışan arkadaşlarımızın hepsi asansör ve yürüyen merdiven firmalarında montaj ve bakımda sahada çalışmış kişilerdir.

- Ne zamandan beri danışmanlık hizmeti veriyorsunuz?

ÖZCAN: 2013 yılının Aralık ayından itibaren danışmanlık hizmeti vermeye başladık. Türkiye’deki ilk müşterimiz Anadolu Grubu’nun İstanbul Kozyatağı’ndaki gayrimenkul projesi AND Plaza oldu. Gayrimenkul sektöründen kısa sürede yoğun talep aldık. Sürekli teklif veriyoruz.

- Bir projenin ihtiyaçlarını belirken nasıl bir yol izliyorsunuz?

ÖZCAN: Müteahhit, işveren veya yatırımcıyla projeyi tasarlarken, projenin trafik statik analizini masaya yatırıyoruz. Toplantılar sonucunda nasıl bir asansör ve yürüyen merdiven (sayısı, hızı, kapasitesi vb.) kullanılacağına karar veriliyor. Sonra teknik satın alma şartnamesi hazırlıyoruz. Bu şartname bir ihaleye çıkıyor. Teklifler geliyor. Biz onları değerlendiriyoruz. Teklifleri toplarken özellikle firmanın finansal yapısını, iş gücünü ve malzemelerini dikkate alıyoruz. Bir sıralama yapıyoruz. Sözleşmeyi imzalıyoruz. İmalata başlanmadan önce imalat süreçlerini de kontrol ediyoruz. Birçok güvenlik komponenti Uzak Doğu’dan geliyor. Ürünlerin AB mevzuatına uygun olması gerekiyor. Hala uygun olmayan komponentlere rastlıyoruz. Yanlış ürünlerin piyasaya arz edilmesini önlemiş oluyoruz. İşveren kiminle çalışmak istiyorsa o firmayla çalışıyor. Biz, firmaların hem mevzuata hem de teknik şartnamemizdeki şartlara uymalarını sağlıyoruz.

- Müşterilerinize sunduğunuz avantajlar neler?

ÖZCAN: Müteahhitler, yurt içi ve yurt dışında çok büyük yatırımlar yapıyor. Projelerinde doğru ürünü seçmezlerse; bu müşteri memnuniyetsizliği, zaman kaybı ile parasal olarak ciddi maliyetler ve sorunlar çıkarır. Bizimle çalışması durumunda böyle sorunlarla karşılaşmamış olurlar. Anahtar teslim danışmanlık hizmeti veriyoruz. Danışmanlık hizmeti alan bir işveren herşeye para harcamak zorunda kalmayacak. Asansörler daha az arızalanacak ve daha güvenli olacak.

- Servis destek hizmeti vermeye başladınız. Bu hizmet hakkında bilgi verir misiniz?

ÖZCAN: Türkiye genelindeki var olan binalardaki asansörlerin bakımları yeterince iyi değil. Her yıl periyodik muayeneler yapılıyor ve etiketler veriliyor. Örneğin; geçen yıl yeşil etiket verilen bir asansöre bu yıl farklı renk verilebilir. Bakımı yapılmayan asansörlerde arıza sayısı artıyor. Arızadan sonra bakım yapan firma, modernizasyon için büyük ücretler çıkarabiliyor. Dolaysıyla hakikaten bir modernizasyona ihtiyaç var mı? Veya modernizasyonun bütçesi o kadar mı? Bu konularda müşterinin yardıma ve desteğe ihtiyacı var. Firma olarak, bu açığı görerek ‘Servis Destek Hizmeti’ni vermeye başladık. Hizmet verdiğimiz asansörleri çok titiz bir incelemeden geçiriyoruz. Bakım kalitesini yoğunlaşıyoruz. Son iki yıllık arıza kayıtlarını inceleyerek arızaların nedenlerini analiz ediyoruz. Asansörlerin çalışabilir hale gelmesi için önlemler alıyoruz. Hizmet süresince, tekrar eden arızalar varsa bunlara yönelik tedbirler de alıyoruz. Modernizasyon ihtiyacı varsa onu da biz hazırlıyoruz.

- 15’inci Uluslararası Asansör Fuarı’nda yer alacak mısınız?

ÖZCAN: 23-26 Mart tarihleri arasında Tüyap’ta düzenlenecek 15’inci Uluslararası Asansör Fuarı’na katılacağız. Fuarda; dünya asansör sektöründeki gelişmeleri ve verdiğimiz hizmetleri ziyaretçilerimize anlatacağız.