Ana Menü

Kuzeymak, ihracatını artırarak yüzde 15 büyüdü

Kuzeymak’ın sahibi Çetin Karahasanoğlu, Türkiye genelinde geniş bir bayi ağı ile çalıştıklarını ifade ederken, 400’e yakın satış noktalarının olduğunu vurguladı.

Katı yakıtlı kalorifer kazanları, kuzineli kalorifer sobaları, vakum tüplü güneş enerjisi sistemleri ve banyo boylerleri üretimi yapan Kuzeymak, 2017 yılında yakaladığı yüzde 15’lik büyümeyi 2018’de yüzde 40’ataşımayı hedefliyor. İhracattaki satış hacmini arttırmayı hedefleyen firma, ihraç oranını yeni pazarlarla yüzde 30’a çıkarmayı planlıyor. Kuzeymak, 2016 yılında ürün gamına eklediği katı yakıtlı - kuzineli kalorifer sobaları üretiminin ardından, ürün çeşitliliğini altı ayrı kategoride topladı.

Kuzeymak’ın sahibi Çetin Karahasanoğlu, Türkiye genelinde geniş bir bayi ağı ile çalıştıklarını ifade ederken, 400’e yakın satış noktalarının olduğunu vurguladı. 2017 yılında ihracata ağırlık verdiklerini aktaran Karahasanoğlu, şu an üretimin yüzde 10’unu ihracatta değerlendirdiklerini ifade etti. Karahasanoğlu, Afganistan, Fas, Etiyopya, Kıbrıs, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Bulgaristan gibi ülkelere ihracat yaptıkları bilgisini vererek, 2018 yılında yeni pazarlara açılarak ihracat oranlarını yüzde 30’a çıkarmayı hedeflediklerinin altını çizdi. 2017 yılının ülke ekonomisi açısından zorlu geçmesine rağmen, ciro hedeflerini tutturduklarına dikkat çeken Karahasanoğlu, “İhracat odaklı üretim yapmamızın meyvelerini 2018’de toplayacağız. Bu sayede, büyümemizi yüzde 40 artırmayı hedefliyoruz” diye konuştu. 2017’de izoboyler (termosifon) üretimine başladıklarını ifade eden Karahasanoğlu, 2018 yılı Şubat ayında otomasyona geçmeye yönelik bazı üretim süreci hamleleri yapacaklarını aktardı. Karahasanoğlu, bu hamlelerin, makina parkuru yatırımı ağırlıklı olacağını belirtti. “Amacımız, üretim kapasitemizi basınçlı kaplar bölümümüzde iki katına çıkarmak” diyen Karahasanoğlu, “Bu yılsonuna doğru büyük banyo boylerleri üretimine başlamayı da hedefliyoruz” dedi.

Karahasanoğlu, üniversite eğitiminin sonlarına doğru, mezun olmasına kısa süre kala seçtiği yenilenebilir enerji kaynakları dersinin güneş enerjisinin anlatıldığı bir bölümünde, hocasının “Türkiye’de henüz vakum tüplü enerji sistemleri yok, ancak çok yakında mutlaka olacaktır” sözünden ilham alarak, bu girişim fikrini aylar içinde geliştirdiğini anlattı. Karahasanoğlu, makina mühendisi olur olmaz, vakum tüplü güneş enerjisi sistemlerini araştırmaya başladığını söyledi. Bu girişimin ilk adımının Çinli bir üreticiden birkaç adet numune getirmek olduğunu düşünüp, harekete geçtiğini kaydeden Karahasanoğlu, getirdiği numune ürünleri tanımak, öğrenmek ve test etmek amacıyla, yakın çevresinin kullanımına sundu. Bu ürünlerin montajını da kendisi yaptı. Kısa süre içinde numune ürünler kullanılmaya ve sıcak su elde edilmeye başlanınca, ürünün tüketiciler tarafından benimsendiğini ve siparişlerin kendiliğinden gelmeye başladığını aktaran Karahasanoğlu, ürünün ithalatını ve satışını yapmaya böylece karar verdiğini anlattı. Karahasanoğlu, 2002 yılında Kuzeymak’ı kurup; ithalat, satış ve bayilikler oluşturmaya başladığını iletti.

2009 yılında, yıllar içinde sektörde edindiği tecrübe ve kazandığı güven ile Kuzeymak’ın yine bir ilke imza attığını belirten Karahasanoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Firmamız ithalat yoluyla ülkemize tanıttığı vakum tüplü güneş enerjisi sistemlerinin üretimine başladı. Standart ve mevzuatın olmadığı durumlarda, kendi standartlarını oluşturan Kuzeymak’ı hayallerine taşıyan bakış açısı ve ‘Güneş doğdukça’ sektörde ilklerle var olma hedefi, firmayı ısıtma sektöründe bir marka haline getirdi. Kuzeymak’ın bir sonraki hedefi, dünya markası olmak. Firma bugün, ulusal ve uluslararası ısıtma sektöründe mekan - kullanım suyu ısıtması, havuz suyu ısıtması ve merkezi uygulamalarda entegre çözümler üretiyor. Bu entegre çözümlerde, kendi üretimi olan Kuzeymak markalı vakum tüplü enerji sistemleri, katı yakıtlı kalorifer kazanları, kuzineli kalorifer sobaları ve termik su ısıtıcıları ile hizmet veriyor.”

Vakum tüplü güneş enerji sistemlerinden oluşan ürün grubunu, boyler, ekoboyler ve kazan ürün grupları ile zenginleştirdiklerini vurgulayan Karahasanoğlu, ısıtma sektöründe güneş enerjisi ve boyler ürün grubu ile su, mekan, havuz ısıtma, endüstriyel projeler ve katı yakıtlı kazan ürün grubu ile de mekan ısıtmasına yönelik kurumsal çözümler ürettiklerini anlattı. Ar - Ge çalışmalarına önem veren Kuzeymak’ın, kurulduğu günden bugüne yatırımları ve teknoloji seçimi ile sektörde emin adımlarla ilerlediğini ifade eden Karahasanoğlu, “Firmamız lider ve yenilikçi özelliğini korumaktadır. Her faaliyetinde, seçici ve kaliteli çalışma prensibini esas almakta ve satış - pazarlama sürecinde müşterisine gösterdiği özeni, satış sonrasında da devam ettirerek, kesintisiz hizmet anlayışına verdiği önemi ortaya koymaktadır. Müşterilerinin ihtiyaçlarını doğru tespit edip, beklentileri dikkate alarak en uygun ürün ve hizmet politikasını belirleyen Kuzeymak, taleplere en hızlı şekilde cevap vermektedir” dedi.