Ana Menü

Kaleseramik'ten, Ayşe Birsel iş birliği ile yeni bir tasarım hamlesi

Kale Grubu bünyesinde faaliyet gösteren yapı sektörünün lokomotif şirketi Kaleseramik, dünyaca ünlü tasarımcı Birsel+Seck Design Studio Kurucu Ortağı Ayşe Birsel ile uzun zamandır üzerinde çalıştığı ‘Kale Tasarım DNA’sı’ ve ‘Kale Design Guidelines’ ile birlikte, inovasyon ve tasarım alanında hayata geçirdiği ‘Sevdiğiniz Kale’yi Tasarlayın’ projesiyle yepyeni bir süreç başlatıyor.

‘Kale Tasarım DNA’sı’ ve ‘Kale Design Guidelines’ projesinin tanıtımı, Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay ile Birsel + Seck Design Studio’nun kurucusu Ayşe Birsel’in katılımıyla gerçekleşen basın buluşması ve workshop eşliğinde yapıldı. Son dönemde  ‘Sevdiğiniz Yaşamı Tasarlayın’ adlı kitabıyla hem ABD hem de Türkiye’de ses getiren Ayşe Birsel’in endüstriyel tasarım deneyimiyle hayata geçen proje, Kaleseramik’in Çanakkale Seramik, Kalebodur ve Kale markalarını kapsıyor.

Dünya çapında birçok ödüle sahip Ayşe Birsel+Seck’in, 2012 yılından itibaren Kaleseramik ekipleriyle yürüttüğü çalışma sonucunda yepyeni bir tasarım sürecinin kapıları açıldı. Kaleseramik adına güçlü ve kimlik sahibi bir tasarım dili oluşturularak rakiplerden farklılaşmanın hedeflendiği projeyle, aynı zamanda firma içindeki farklı markalar arası ayrışma sorunları ortadan kaldırıldı ve markalar arası ayırt edici dil birliği oluşturuldu. Ayşe Birsel+Seck ve Kaleseramik ekiplerinin özverili çalışmalarıyla iki adımda gerçekleşen proje sonucunda, tasarımda yeni yol haritasını gösteren ‘Kale Tasarım DNA ve Kale Design Guidelines’ çalışmaları ortaya çıktı.


“İşte bu Kale dedirten ürünler geliştirmeye devam ediyoruz”

Kaleseramik olarak, sektörde tasarım olgusunun içselleştirilmesi ve benimsenmesi için büyük çaba gösterdiklerini belirten Kaleseramik Ürün ve Tasarım Direktörü Zeliha Özay, “Uzun zamandır üzerinde çalıştığımız ‘Kale Tasarım DNA’sı’ ve ‘Kale Design Guidelines’ projesi ile hedefimiz; Kale’nin köklü geçmişi ve güvenilirliğini tasarım önderliğiyle perçinlemekti. Bu amaçla endüstriyel tasarım deneyimini bizimle paylaşan değerli tasarımcımız Ayşe Birsel ile Kale’nin Tasarım DNA’sını oluşturduk. Müşterilerimizin çok sevdiği ‘İşte bu Kale’ dedirten ürünler geliştirmeye devam ederken, ‘Kale Tasarım DNA ve Tasarım Kılavuzları’ kitapçığında da yer alan 10 maddede, özümüzde olanlar ve önümüzdeki dönem güçlü bir şekilde sahipleneceğimiz unsurlarıbelirledik” dedi. 



“Trend yaratan lider markalara sahibiz”

Tasarımı, farklılaşmayı sağlayan ve müşterilerin yaşam kalitesini yükseltmek için yatırım yapılması gereken bir alan olarak gördüklerini belirten Özay, şöyle konuştu: “Biz tasarımı sistematik yaratıcı bir süreç olarak algılıyoruz ve bizim için tasarım, inovasyonun can alıcı noktasını oluşturuyor. Hem teknolojik, hem de inovatif ürünler üretebilme kabiliyetimizden dolayı, sektördeki ilkleri gerçekleştirmeyi hedefleyen bir yapıya sahibiz. Ürün sunmaktan çok, yeni çözümler ve mekanlar oluşturmayı amaçlıyoruz. Her müşterimizin kendi yaşam alanlarını kurgulaması için farklı yaşam tarzlarına özel tasarımlar ve hayatı kolaylaştıran işlevsel çözümler geliştiriyoruz. Trendleri yakalamanın ötesinde, her zaman trend yaratan lider markalara sahip olma misyonuyla hareket ediyoruz. Kale Tasarım DNA’sı ve Kale Tasarım Kılavuzları projesi de bu yaklaşımla sürdürdüğümüz tüm çalışmalarımızı hızlandıracaktır.”

 

“Sektöre farklılık getirmenin heyecanını yaşıyoruz”

Marka değerine katkı sağlamayı amaçladıkları bu proje ile tasarım alanında önemli bir yol katettiklerini vurgulayan Özay, “Sadece sayılı global markada örneklerini görebileceğimiz bu proje, sektör olarak değerlendirdiğimizde Türkiye ve dünyada bir ilktir. Bugün Kaleseramik olarak, adım adım geliştirerek hayata geçirdiğimiz Kale Tasarım DNA’sı ve Kale Tasarım Kılavuzları Projesi ile grubumuza ve sektörümüze farklılık getirmenin heyecanını yaşıyoruz” diye konuştu.

 

Kaleseramik, bu proje ile inovasyon ve tasarıma odaklandı

Kale Grubu’nun inovasyon ve tasarım düşüncesine kaynak ayırıp, ekip kurarak, üst düzey strateji ile ürün tasarımı ve geliştirmeye odaklandığını vurgulayan Ayşe Birsel, “Kale Grubu ile inovasyon ve tasarım odaklı düşünce çalışmalarımıza 2012’de Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay liderliğinde, Kaleseramik ekipleri ile başladık. Kale Tasarım DNA’sı projesi stratejik bir tasarım anlayışının şirkette yer edinmesi ve iş yapış biçimine yansımasının ilk ve temel yapı taşıydı. Tasarım DNA’sının tasarıma önem veren, tasarımıyla diğerlerinden ayrılmaya çalışan ve değer katan şirketler için belirleyici bir faktör olduğuna inanıyorum” dedi.

 

“Sevdiğiniz Kale’yi tasarlayın”

Ayşe Birsel Seck’in geliştirdiği Deconstruction: Reconstruction (Boz:Yap) metodolojisini, ürün tasarımından sonra hizmet ve deneyim tasarladıkları ‘Sevdiğiniz Deneyimi Tasarlayın’

programıyla kullandıklarını ifade eden Özay, “Yenilikçi düşünen ve yaratıcı olan, farklı yaş gruplarından gelen nihai müşteriler, işleri gereği yaratıcı olan mimar ve iç mimarlar, uygulama yapan ve hem mimar hem de nihai müşterilerle bir köprü olan uygulayıcı ve ustaların yanı sıra, Ayşe Birsel ve ekibiyle beraber Kaleseramik olarak, bu farklı kullanıcı gruplarından öğrendiğimiz ortak ve farklılıkların üzerine, yeni ve inovatif ürün ve hizmetler geliştirmeyi hedefledik” diye konuştu.


“Yeni bakış açısıyla hayata geçen ürünlerin başarısını memnuniyetle izliyoruz”

Birsel, proje kapsamında yaptıkları çalışmaları şöyle özetledi: “Kaleseramik’in pazardaki güçlü markaları için Tasarım DNA’sını belirlemek, bunu her marka için belirgin ve kullanıcının da kolaylıkla tanıyabileceği, diğerlerinden farkını anlayabileceği hale getirmek için çok kapsamlı bir çalışma başlattık. İki yıl süren stratejik çalışmayı Kaleseramik ekipleriyle beraber tasarlayarak tamamlayıp, ürün geliştirme süreçlerini de buna dahil ettik. Bu yeni bakış açısıyla hayata geçen ürün ve koleksiyonların pazardaki başarısını memnuniyetle izliyoruz. Böylesine temel ve stratejik anlamda tasarımı kullanan bir ilk adımdan sonra, tasarım odaklı düşünceyi içselleştirme yolculuğundaki ikinci durağımız, müşteri ve paydaşlarımızla beraber, onların hayal, fikir ve deneyimlerini ilk elden anlayıp çoğulcu bir anlayışla tasarım yapmaktı. Bunu da ‘Sevdiğiniz Kale’yi Tasarlayın’ projesiyle hayata geçiriyoruz.”

“Müşterilerimiz ürettikleri ürünü düşünüyorlar, ürün odaklılar” diyen Birsel, “İnsanlar ürünü değil hayatlarını düşünüyorlar, hayat odaklılar. Biz de müşterilerimiz ile onların müşterileri arasında olan bu farkı azaltmak icin çalışıyoruz. Markalara kullanıcılarının hayatlarını düşündürüp ürün ve hizmet inovasyonu yapmalarını sağlıyoruz” dedi.

Kale Grubu’nun, yenilikçi araştırma ve tasarım sürecini, belirli bir program doğrultusunda metotlarına entegre ederek sektörde ilk kullanan öncü şirket olduğunu belirten Birsel, “Günümüzün çok hızla değişen iş ve teknoloji ortamında, hiçbir şirket, ekip veya kişi tek başına tüm yöntemlere, sürece veya teknolojiye sahip değil. Sürekli öğrenmek, yeni süreçleri, farklı alanlardan düşünce yöntem ve araçlarını inovasyon yapabilmek için kullanmak zorunda. Bizler de Kale Grubu içerisinde, yöntemi yaygınlaştırıp çok daha yenilikçi, insanların hayatlarını kolaylaştıran ve mekan deneyimlerini zenginleştiren ürün ve sistemlerin hayata geçmesinden büyük bir heyecan duyuyoruz” dedi. 

www.kale.com.tr