Ana Menü

Iveco, inşaat ve damper uygulamalarında iddialı

Türkiye çapında 33 satış ve 55 satış sonrası noktası ile hizmet veren Iveco, geniş bir ürün gamına sahip. Hafif ticari araç segmentinde Daily, orta kamyon segmentinde Eurocargo, ağır vasıta segmentinde Stralis ve Trakker’ı pazara sunan marka, pazara sunduğu tüm araçlarda iddialı. Markanın, sadece ticari araç üretmesinin ise diğer markalardan ayrılan önemli özelliği olduğu belirtiliyor.

Gamze ÇALIŞKAN

Türkiye çapında 33 satış ve 55 satış sonrası noktası ile hizmet veren Iveco, geniş bir ürün gamına sahip. Hafif ticari araç segmentinde Daily, orta kamyon segmentinde Eurocargo, ağır vasıta segmentinde Stralis ve Trakker’ı pazara sunan marka, pazara sunduğu tüm araçlarda iddialı. Markanın, sadece ticari araç üretmesinin ise diğer markalardan ayrılan önemli özelliği olduğu belirtiliyor.

Iveco; off-road ve inşaat segmentinde sunduğu araçlar ile dikkat çekiyor. Off road serisinde 4x2’den 8x8’e kadar her misyona göre ürünü barındıran markanın ağır görev aracı ise Astra. Astra’nın dünyanın zor coğrafyalarında, ağır koşullarda bile çalıştığı kaydediliyor. Türkiye’de ise Astra’ların daha çok maden ocaklarında kullanıldığı ve şu anda yaklaşık 140 adet Astra’nın madenlerde görev yaptığı belirtiliyor. Markanın damper ve mikser misyonları için konumlandırdığı araç ise Trakker. Trakker 8x4 500 hpleri damper ve Trakker 8x4 410 hpleri mikser misyonları için sunuluyor. Şu anda Türkiye’de off road görevlerde kullanılan yaklaşık 500 adet Trakker kamyonun mevcut olduğu belirtiliyor. Satış sonrası servis ağının yaygın olduğu markada, yedek parça bulunabilirliği de yüksek. Iveco ağır görev araçlarının önemli özelliği ise, sadece SCR sistemine sahip olmaları ve özellikle düşük devir ile kullanılan misyonlarda sık sık gerekli olan aktif rejenerasyon yolu ile DPF filtresi temizliğine gerek duymamaları olarak gösteriliyor.

Trakker, farklı müşteri ihtiyaçlarına cevap veriyor

Trakker serisinde bulunan ürünlere genel olarak bakacak olursak, burada farklı yüklerin ve farklı çalışma ortamlarının gereklerine uygun çok sayıda seçenek görmekteyiz: 4x2, 4x4, 6x4 ve 6x6 dingil düzenli kamyonlar ve yine bu düzendeki çekiciler ile 8x4, 8x8 dingil düzenli kamyonlar. Trakker serisi araçlar 10 milimetreye kadar çıkan şasi kalınlıkları ile ülkemiz şartlarının gerektirdiği yüksek dayanıklılık değerlerini karşılayarak, inşaat, hazır beton ve agrega sektörlerinde dikkatleri üzerine çekiyor. Bu araçlar bahsi geçen sektörlerde uzun yıllardır hizmet verirken, şasilerinin olduğu gibi tüm ana komponentlerinin de sağlamlığıyla tanınıyor.

Bu araçlar; hazır beton mikseri, beton pompası, vinç ya da damper gibi çeşitli görevler için, ülkemizdeki şartlara ve taleplere uygun olarak “misyona özel versiyonlar” halinde konfigure ediliyor. Araçlar isteğe bağlı olarak yataklı veya yataksız, alçak veya yüksek kabin seçenekleriyle sunuluyor. Parabolik, yığma ya da havalı süspansiyon seçenekleri misyona uygun olarak tercih edilebiliyor. Ayrıca, farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çok seçenekli bir opsiyonel donanım yelpazesi de aracın zengin standart donanımına ilaveten müşteriye sunuluyor.

Trakker araçların, inşaat, hazır beton ve agrega sektörlerinde daha da önem kazanan özellikleri düşük dönüş çapları. Trakker, dar alanlarda, zaman zaman çok zorlu pozisyonlarda manevra yapmak zorunda kalan bu sektörün sürücüleri için üstün manevra kabiliyeti sunuyor. Araçlarda Eurotronic şanzıman standart olarak sunuluyor. Yüke ve yola göre uygun vites seçeneğini otomatik olarak seçerek hem yakıt hem de baskı balata masraflarını düşüren Eurotronic şanzıman, sürücüye konfor sunduğu gibi, aynı zamanda sürücü hatalarından kaynaklanan motor, şanzıman ve diğer aktarma organı hasarlarının da önüne geçiyor.

Yokuş Kalkış desteği (Hill Holder), damper versiyonlarda retarder gibi fonksiyonel özellikler de yine standart donanımda yer alıyor. Cursor 13, 410HP ve 500 HP güçlü motorlar ile donatılan Trakkerlar’da motor freni 464 kW 2400 d/d güce sahip olup retarder opsiyon olarak sunuluyor. Şantiye şartları için tam çelik tampon, far koruma standard olarak sunuluyor. Trakker’larda ayrıca ön güneşlik de standard olarak veriliyor. Yeni Trakker’larda üstyapı uygulamaları için daha çok fonksiyona ve esnekliğe sahip ara modül (expansion module) kullanılıyor.

Astra, yüksek motor gücüyle dikkat çekiyor

Kamyon şase (HD 9 serisi), rijit kaya kamyonu (RD Serisi), belden kırmalı kaya kamyonu (ADT Serisi) ve ağır nakliye çekicileri bulunan Astra, HD 9 kamyon şase ürün gamında (Euro 6 egzoz emisyon normunda şu an itibariyle 6x4, 8x4 ve 8x6 konfigurasyonlarını üretiliyor) şase yapısı (202.00 NM şase burulma direnci), yüksek motor gücü (Iveco tarafından da kullanılan Cursor motorlar ve 500 ve 560 HP seçenekleri), müşteri ihtiyaçlarına göre şekillendirilebilen geniş yelpazedeki ağır hizmet tipi versiyon seçenekleri, yalın üretim prensibi, yüksek teknik taşıma kapasitesi sunması, yıllardır Türkiye pazarında var olan Iveco ile büyük oranda parça uyumluluğu, Euro 6 egzoz emisyon normunda EGR’sizaktif rejenerasyon prosesine ihtiyaç duymayan, sadece SCR sistemi ile çalışan motor yapısı gibi özellikleri 2016 yılından itibaren Iveco Araç San ve Ticaret AŞ çatısı altında satış ve satış sonrası hizmetleri gerçekleştiriyor.