Ana Menü

İmpo İmar ekibi, İstanbul’un ulaşım projelerinin planlamasına el attı

İmpo İmar AŞ ekipleri, megaşehir İstanbul’un ulaşımını rayına oturtacak imar planları için hummalı bir çalışma yürütüyor.

İmpo İmar AŞ ekipleri, megaşehir İstanbul’un ulaşımını rayına oturtacak imar planları için hummalı bir çalışma yürütüyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Odak Şehir İstanbul projesi kapsamında pek çok ulaştırma projesi planlaması işini alan İmpo İmar ekibi, Bakırköy İDO-Kirazlı Metro Hattı Revize projesi, Esenler Nostaljik Tramvay Hattı projesi, Dolmabaçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Revize projesi, Çekmeköy İlçesi Şile Otobanı Yolu Yol Kavşak Ön projesini gerçekleştirdi. Ayrıca 20 kilometre uzunluğundaki Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme metro hattının ve 6 kilometre uzunluğunda Sarıgazi-Türkiş Blokları metro hattının imar planlarının hazırlığına başladı.

İBB’nin ulaşım projelerinin sözleşmesi imzalandı

Konuyla ilgili bilgi veren İmpo İmar Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Oflaz, imzalanan sözleşme neticesinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından üretilen tüm ulaşım projelerinin planlama süreçlerini yürüttüklerini söyledi. Söz konusu ulaşım projelerinin metro hattı, tramvay hattı, yol-kavşak, üst geçit, alt geçit, tünel, araç köprüsü gibi bütün bileşenleri kapsadığını ifade eden Oflaz, ekip olarak Türkiye’de iş yapan uluslararası firmaların da öncelikle tercih ettiği bir ekip olduğuna işaret etti.

Uluslararası firmaların planlama partneri oldu

Ulaşım planlama işlerini ilgili kamu kurumlarından ihaleyle aldıklarını ifade eden Oflaz, yaptıkları işlerin takdir görmesi sayesinde yeni projeler için tercih edildiklerini açıkladı. Oflaz “Son dönemde yurt dışı bağlantılı olup yurt içi referanslarla yönlendirilen işler yapıyoruz” dedi.

Geçen yıl İspanyol IDOM Firması ile birlikte Sultangazi-Vezneciler arası yaklaşık 15 kilometre uzunluğundaki metro hattının planlamasını yaptıklarını anlatan Oflaz, “Bu plan çalışması İstanbul Büyükşehir Belediye meclisince onaylanarak yürürlüğe girdi. Ayrıca ülkemizde faaliyet gösteren uluslararası bir firma olan İtalyan Geodata ile yeni bir sözleşmeye imza attık. Buna göre yaklaşık 20 kilometre uzunluğundaki Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme metro hattının (1’inci aşama) ve 6 kilometre uzunluğunda Sarıgazi-Türkiş Blokları metro hattının imar planlarının hazırlanmasına başladık” diye konuştu.

“Ulaşımı planlamak büyük kentler için artık zorunlu hale geldi”

Oflaz, özellikle artan nüfus dolayısıyla trafik sorunu yaşayan büyük kentler için zorunlu hale gelen ulaşım planlamasıyla ilgili olarak şunları söyledi: ““Ulaşım planlaması, kentlerin artan nüfusuyla birlikte açığa çıkan ulaşım sorunlarının giderilmesi adına günümüzde planlamanın farklı bir yaklaşımı olarak ortaya çıktı. Çözüm olarak üretilen yerleşik alan üzerinde var olan karayollarının genişletilmesinde yaşanan mülkiyet sorunları nedeniyle, dünya örneklerinde olduğu gibi özellikle yeraltı raylı sistem hatlarının gelişmesi ulaşım sorunlarının giderilmesinde önemli rol oynamaktadır. İmpo İmar AŞ olarak ulaşım planlamasında uzmanlaşan ve çağın gereklerine ayak uyduran, gündemi takip edebilen nadir firmalardan biriyiz.”

İstanbul Büyükşehir Belediyesi bir süre önce Odak Şehir İstanbul projeleri kapsamında kentin trafiğini rahatlatmak için muhtelif noktalar için ihaleler gerçekleştirmişti.