Ana Menü

Hotpoint, Türkiye pazarına özel modeller geliştirecek

Whirlpool Corporation çatısı altında faaliyet gösteren Hotpoint’in klima grubunun son üç yılda, her yıl çift haneli rakamlarla büyüme gerçekleştirdiğini söyleyen Whirlpool Corporation Türkiye Küçük Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Aylin Alpay, Türkiye’de önümüzdeki dönemlerde yerli üretim kapsamında yatırım planladıklarını iletti.

Gamze ÇALIŞKAN

Dünyanın önde gelen beyaz eşya üreticilerinden Whirlpool Corporation çatısı altında faaliyet gösteren Hotpoint’in klima grubunun son üç yılda, her yıl çift haneli rakamlarla büyüme gerçekleştirdiğini söyleyen Whirlpool Corporation Türkiye Küçük Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Aylin Alpay, Türkiye’de önümüzdeki dönemlerde yerli üretim kapsamında yatırım planladıklarını iletti.

Tüketicilere inverter split klima ve portatif klimalarda A+++'ya varan farklı enerji sınıfı ile ısıtma/soğutma kapasitelerinde oldukça geniş bir ürün gamı sunduklarını dile getiren Alpay, ürün yelpazelerine profesyonel seri, multi ve VRF değişken debili klimaları eklemeyi ve konutların yanı sıra ticari ve kurumsal yapılara özel ürettikleri çözümleri genişletmeyi hedeflediklerini vurguladı. Alpay, “Ayrıca hizmet anlamında öncüsü olduğumuz 48 saatte montaj hizmetine ek faydaları farklılaştırarak sunmaya devam edeceğiz. Son dönemlerde ısıtma fonksiyonu yenilenen ısıtma değerleriyle klima artık her sezon ihtiyaç duyulan bir ürün haline geldi. Günümüzde lüks olarak değil ihtiyaç olarak görülen klimaların, artık sezon ürünü olmaktan öteye geçerek ısıtma performansı ve nem alma fonksiyonu için de kullanımının giderek artığını görüyoruz. Biz de ilerleyen zamanlarda pazara sunacağımız yeni modellerde ısıtma performansına daha çok odaklanmayı planlıyor ve Türkiye pazarına özel modeller geliştirmeyi hedefliyoruz” açıklamasını yaptı.  Sundukları ürünlerin özelliklerini anlatan Alpay, şunları kaydetti:

“Tüm modellerimizde yüksek performans sağlayan, enlemesine ve boylamasına olmak üzere dört yönlü hava akışı sunan özel bir tasarım kullanıyoruz. Bu teknoloji sayesinde odadaki sıcak - soğuk havanın her alanda eşit miktarda dağılması sağlanıyor. Günlük kullanımda daha fazla konforu hedefleyen klimalarımız; ortam sıcaklığını uzaktan kumanda komutu ile algılayarak soğutma, nem alma ve havalandırma fonksiyonlarını tercihinize göre otomatik ayarlıyor. Loş ışık fonk siyonu ve yüzde 41 oranında gürültüyü azaltan sessiz çalışma alternatifi ile kullanıcıların uykusu bölünmeden klima minumum enerji seviyesi ile çalışmaya devam ediyor. Tüm modellerde çevreye duyarlı R32 soğutucu gaz kullanıyor ve bu sayede A+++ yeni modellerde yüzde 65'e varan enerji tasarrufu sağlayabiliyoruz.”

Uzaktan kontrol sistemleriyle ayarlama kolaylıkları sunuluyor

Akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle birlikte günlük yaşantının daha kolay planlandığını ve kontrol edildiğini söyleyen Alpay, bu trendin klimalarda da kendini gösterdiğine dikkat çekerek, “Kullanıcılar uzaktan kontrol sistemleriyle klimalarını uzaktan açıp kapatabiliyor, programlayabiliyor ve enerji tüketimini görüntüleyerek enerji tasarrufu yapabiliyor. Hotpoint ürün gamımıza bu yıl dahil ettiğimiz wifi özelliği ile kullanıcılar diledikleri yerden diledikleri sıcaklık ayarını bir akıllı telefon, bilgisayar ya da tablet kullanarak evde olmadan ayarlayabiliyor. Uzaktan kontrolü sağlayan IOS ve Android destekli aplikasyon ile ayrıca enerji tüketim seviyenizi kontrol ederek takip altında tutabilmek, sık kullanılan tercihleri favorilere alarak klimayı kişiselleştirmek mümkün oluyor. Ayrıca standart klimalardan farklı olarak, Hotpoint klimalardaki Round U fonksiyonu terleme veya üşüme derdine son veriyor. Kumandada bulunan özel sensör sayesinde klima ideal sıcaklığı ve nemi kullanıcıların bulunduğunuz konuma göre tek tuşla ayarlayıp en ideal ortamı hazırlıyor. Böylece elinizde kumanda ile klimadan uzak odada başka bir yerde olsanız bile klimanız sadece sizin hissettiğiniz sıcaklığa özel çalışıyor” ifadelerinde bulundu.

Tüketicilerin enerji verimliliği konusunda her geçen gün daha çok bilinçlendiğini aktaran Alpay, “Fiyat öncelikli bir kriter olmaya devam etse de tercihlerin artık yalnızca fiyat üzerinden belirlenmediğini, çevresel ayak izinin de ürün seçimlerini etkileyen bir unsur haline geldiğini görüyoruz. Önemli bir megatrend olarak karşımıza çıkan çevresel duyarlılık ve enerji verimliliği konusu, üreticilerin de bu anlamda daha iyi adımlar atması için itici bir güç oluyor. Her anlamda ekonomik yükü azaltmasıyla enerji verimliliği hepimiz için kazanmak anlamına geliyor. Hotpoint olarak biz de enerji verimliliğini maksimuma çıkaran ürünlere ağırlık veriyor ve tüketicilerin bu konudaki farkındalığını artırma odaklı iletişim yapıyoruz. Enerji verimliliğine ek olarak çevreye duyarlı olmaya büyük özen gösteriyoruz. Bu amaçla, klimalarımızda çevre dostu R32 gaz ile daha yüksek verim sağlayan ve düşük CO2 emisyonlu soğutucu akışkan kullanıyoruz” şeklinde konuştu.

Sektörün günümüzde havalandırma, ısı geri kazanımı, iklimlendirme sistemi üzerinden sıcak su ihtiyacının giderilmesi ile çevreci ve alternatif enerji olanaklarını da bünyesine katarak her yıl çift haneli rakamlarla büyüdüğünü dile getiren Alpay, “Enerji verimliliği ve çevreye duyarlı ürünler konusunda talebin daha yenilikçi bir yöne kaydığı görülüyor. Dünyadaki trendlerin yansımaları ve klimanın bir ihtiyaç haline gelmesiyle beraber Türkiye'de klima pazarının önümüzdeki dönemde de yüksek büyüme potansiyeli taşıdığına inanıyoruz. Bu ivmenin inşaat sektöründe devam etmesini beklediğimiz büyüme ve yeni teknolojilerle birlikte sunulan ürünler için gelecek yenileme talebi ile destekleneceğini öngörüyoruz” dedi.