Ana Menü

Global arenada rekabet etmenin yolu ERP kullanmaktan geçiyor

İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen 2017 Bilişim Zirvesi’nde konuşan CPM Yazılım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Serkan Ahtagil; “Türkiye ERP Pazarı ve Geleceği” konulu panelde sektöre ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Bireyler, şirketler ve ülkeler olarak dijital ekonominin yeni boyutunda geleceğe nasıl hazırlanmalı ve bu gelecek nasıl karşılanmalı konularının detaylıca ele alındığı 2017 Bilişim Zirvesi’nde; ERP sektörü en dikkat çeken konular arasında yer aldı.

ERP’nin dünyada 90’lı yıllarda kullanılmaya başladığını aktaran CPM Yazılım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Serkan Ahtagil; “ERP pazarı dünyada son 20 yılda oldukça gelişme kaydetti. Fakat Türkiye’de ERP kullanımı hala beklenen ya da hayal edilen düzeyde değil. Mevcut dış kaynaklı sermayenin azlığı, finansal kaynaklarının sınırlı olması, ERP sistemlerinin Türkiye’de yaygınlaşmasını yavaşlattı ve geciktirdi. ERP pazarı ülkemizde her yıl ortalama yüzde 10 büyüyor. Birçok işletme ERP yatırımına gidiyor ya da halihazırda ERP kullanan işletmeler yatırımlarını artırıyor. Büyüme trendi devam ederken, yatırımlarını artıran, standardizasyonu sağlayan kurumlar global arenada da rekabet edecek duruma gelecek” dedi.

 

“Yabancı demek ‘en iyi’ demek değil”

“Yabancı yazılım en iyisidir” yanılgısının bir an önce değişmesi gerektiğinin altını çizen Serkan Ahtagil; “Pazar payı en yüksek ürün, sizin için en doğru ürün anlamına gelmiyor. Farklı firmalardan ürünler alırken bunların birbiri ile entegre olup olmadıkları araştırılmıyor, alımlar entegrasyon maliyetine bakılmadan yapılıyor. Yazılımlar güncellendikçe gelişen entegrasyon sorunları, devam maliyetlerini oldukça yükseltiyor. Biz, CPM Yazılım olarak müşterilerimize entegrasyon ihtiyacını minimuma düşüren bir ürün sunuyoruz. Ayrıca alanında iyi bazı başka ürünlerle de iş birlikleri yaparak müşterilerimizin verimli çalışmaları için uğraşıyoruz” diye konuştu.

 

“İnsan kaynağı sorununa ‘CPM Akademi’ çözümü”

Türkiye’de sektörün hem yazılım hem de müşteri tarafındaki en önemli sorununun insan kaynağı olduğunu söyleyen Ahtagil; “Bu sorunu çözmek amacıyla, elimizdeki insan kaynağını daha verimli kullanabilmek, eğitimlerin hem müşterilerimize hem de bize olan maliyetini düşürmek için CPM Akademi’yi kurduk. 2018 yılında yolumuza öncelikle ücretsiz eğitimlerimiz ile başlayacağız. Ticaret liseleri, meslek liseleri ve üniversiteler ile eğitimlerimizi yaygınlaştırmak için çalışmalarımız olacak. Uzun vadede sektörün önemli bir ihtiyacını karşılamayı hedefliyoruz. Türkiye’nin her noktasında yerinde hizmet vererek müşterilerimize daha az maliyetle ulaşmak için geniş bir kanal çalışmamız da bulunuyor. Bu çalışma kapsamında kazan – kazan stratejileri geliştiriyoruz. Çalışmalarımız büyüyerek devam edecek” dedi.