Ana Menü

Geberit Türkiye, endüstriyel yapı ve denizcilik sektörlerine odaklanacak

Banyolardaki yaşam kalitesini yükseltmeyi amaçlayan Geberit, önümüzdeki dönemde konut pazarı dışında endüstriyel yapı ve denizcilik sektörlerine odaklanacak.

Hüseyin SÖNMEZ

Banyolardaki yaşam kalitesini yükseltmeyi amaçlayan Geberit, önümüzdeki dönemde konut pazarı dışında endüstriyel yapı ve denizcilik sektörlerine odaklanacak. Geberit Türkiye Ürün Müdürü T. Fikret Gençgel, havalimanı, hastane, stadyum, AVM gibi geniş çatı alanlarına sahip projelere yönelik çatı yağmur suyu drenaj sistemini geliştirdiklerini belirterek, bu sistemin başta İstanbul 3’üncü Havalimanı olmak üzere Türkiye genelindeki büyük ölçekli endüstriyel yapılarda tercih edildiğini söyledi.

Gençgel, ayrıca şehir hastanelerinin yüzde 90’ının da bu sistemi kullandığını kaydetti. Denizcilik sektörüne yönelik yat ve gemilerin su tesisatı, içme suyu ve deniz suyunun kullanımına yönelik Mapress markalı ürünleri satışa çıkardıklarını ifade eden Gençgel, söz konusu ürünlerin uluslararası kuruluşlardan onaylı ürünler olarak sektörde dikkat çektiğini vurguladı.

Gençgel, 2018 yılı zorlu geçmesine rağmen yüzde 30 büyüme başarısı gösterdiklerini belirterek, “2019 yılında yine çift haneli bir büyüme oranı hedefliyoruz. İç piyasadaki daralmayı ihracat ile aştık. İhracat kalemi ciromuzun yaklaşık yüzde 25’ini oluşturuyor. Bu oranı 2019 yılında daha da artırmayı öngörüyoruz” dedi.

Gençgel, bu yılın sonunda Geberit markasıyla vitrifiye ve banyo mobilyalarının satışlarına başlayacaklarını söyledi. Seçilen seriler ile pazara giriş yapacaklarını aktaran Gençgel, “Önümüzdeki dönemlerde ürün sayısını artıracağız. Hedefimiz; gömme rezervuarlarını attığımız projelerin en az yüzde 20’sine bu ürünleri satabilmek. Bu ürünlerle ciromuzu yukarılara taşımayı planlıyoruz” diye konuştu.

Yurt içinde 80’in üzerinde bayilerinin bulunduğunu kaydeden Gençgel, Karadeniz Bölgesi’ne ağırlık vereceklerini ifade etti. Geberit Türkiye’nin Gürcistan, Azerbaycan, Irak ve KKTC’den sorumlu olduğunu anlatan Gençgel, bu ülkelere Türki Cumhuriyetleri; Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan’ın da eklendiğini dile getirdi. Gençgel, yurt dışındaki bayi sayılarının 12 olduğunu belirterek, bu sayıyı 30’a çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Yeni eklenen ülkelerde bayi çalışmalarına ağırlık vereceklerini söyleyen Gençgel, DÜNYA İnşaat Dergisi’nin sorularını şöyle yanıtladı:

Geberit hakkında bilgi verir misiniz?

GENÇGEL: Temelleri 1874 yılında Albert Gebert tarafından atılan Geberit, 1905 yılında ahşap dış kaplamalı ve kurşun armatürlü ilk rezervuarı çalışır hale getirdi. 1912 yılında ise patentini alarak tüm dünyada faaliyet gösteren Geberit Grup, Avrupa’da sıhhi tesisat sektörünün lideri konumundadır. Sıhhi tesisat ve vitrifiye alanlarında, özellikle merkez Avrupa’da hemen hemen tüm ülkelerde sektör lideri olarak varlığını devam ettiren Geberit, 6 tanesi denizaşırı ülkelerde olmak üzere 29 üretim tesisine sahiptir. Genel merkezi İsviçre’de, Rapperswil-Jona’da bulunan şirket, 50 ülkede, 12 bin çalışanı ile faaliyet göstermektedir. Geberit, 2018 yılında 3,1 milyar CHF (İsviçre Frangı) net satış açıklamıştır. SIX Swiss Exchange’de listelenmiş olan Geberit hisseleri 2012’den beri de SMI'da (Swiss Market Index) yer almaktadır. Geberit, Türkiye’deki şirketini 2002 yılında kurdu.

Ürün gamınızdan bahseder misiniz?

GENÇGEL: Dokuz ayrı ürün grubumuz bulunmaktadır ve her ürün grubumuz içerisinde çeşitli ürünler yer almaktadır. Belli başlı ürün gruplarına konsantre olduk. Geberit Türkiye’nin ilk ürünü olarak satışa başladığı gömme rezervuarlara odaklanmış durumdayız. Gömme rezervuar, lokomotif ürünümüzdür. Satışlarımızın yüzde 35 ila 40’ını oluşturmaktadır. Bütün dünyada faaliyet gösteren ve yine 1964 yılında ilk gömme rezervuar üretimine başlayan Geberit, ağırlıklı olarak Avrupa’da faaliyetlerini devam ettiriyor. Cirosunun yüzde 90’ını Avrupa Birliği ülkeleri oluşturmaktadır. Her yıl mevcut ürünleri güncelleştiriyoruz. Ürün gamımızda çift kademeli deşarj sistemine sahip IF Tasarım Ödüllü fotoselli bir kumanda kapağı olan Sigma80 bulunmaktadır. Büyük veya küçük ışığın önüne yaklaştırılan elin dalgasıyla deşarj sürecini başlatıyor ve kullanıcı olmadığında bekleme moduna geçerek, elektrik tüketimini minimumda tutmayı garantiliyor. Ekonomik ve hijyenik bir deşarj imkanı sunan Sigma80, teknolojisi ve tasarımıyla banyoları minimalist bir havayla buluşturuyor. Geberit, Sigma serisinin yeni nesil ürünü Sigma21 ile geniş kumanda kapağı yelpazesine yuvarlak butona sahip cam kumanda kapağını ekledi. Beyaz, siyah, bej ve kişiye özel cam renklerini kendine kodlayan Sigma21, çerçevesiz yenilikçi tasarımı sayesinde neredeyse sınırsız malzeme ile kaplanabiliyor. Sigma21, Archiproducts Design Awards ödülüne layık görüldü. Geberit, yeniden tasarladığı Sigma50 ile daha işlevsel ve zarif bir atmosfer sunuyor. Ünlü Endüstriyel Tasarımcı Christoph Behling tarafından yeniden yorumlanan Sigma50, kumanda kapağının üzerindeki iki ergonomik butonu ile kullanıcısını işlevsellikle buluşturuyor. Cam, doğal taş, ABS plastik veya metal yüzey kullanımlarıyla tasarlanan Sigma50, beyaz, bej, krom, arduvaz, siyah gibi sekiz farklı renk seçeneği ve kişiye özel tasarlanabilir kapaklarıyla sınırsız seçenek sunuyor. Geberit Sigma70 de, banyosunda kendi kimliğini yaratmak isteyen kullanıcılar için ideal bir seçenek oluyor. Beyaz, siyah, toprak rengi ve paslanmaz çelik ile kullanıcısına dört farklı renk seçeneği sunan tasarım, banyolarında sofistike bir ambiyans yaratmak isteyenlerin tercihi oluyor. Ayrıca Omega ve Alpha serilerimiz bulunmaktadır. Seramik rezervuarlar için iç takımlar üretiyoruz. Bunları ihracat yapan büyük ölçekli klozet ve rezervuar üreten firmalara tedarik ediyoruz. Doğru montaj ve su kalitesi ile basıncına uygun olmak şartıyla, gömme rezervuarların bidon kısmına 10 yıl, kumanda kapaklarına beş, iç takımlarına ise beş yıl garanti veriyoruz. Bunların yanı sıra her geçen gün, duş alanlarında açık tasarımlar tercih eden müşteri sayısı artıyor. Bu noktada da Geberit olarak hemzemin duşlarla tüketicilerimizi buluşturuyoruz. Ve Geberit CleanLine duş kanalları, Geberit duvar ve süzgeci ve Geberit Setaplano duş zemini ile yaşam alanlarını konfor ile buluşturuyoruz. Tabii bu noktada akıllı klozetlerden bahsetmemek olmaz. Geberit olarak devrim niteliğindeki akıllı klozet teknolojilerimizle sektöre farklı bakış açısıyla baktığımızı kanıtlıyoruz. AquaClean Mera, AquaClean Sela, AquaClean Tuma bunun en güzel örnekleri arasında yer alıyor.

Ustalara verdiğiniz eğitimlerden bahseder misiniz?

GENÇGEL: Geberit Türkiye’nin merkez ofisinde montaj yapan yetkili servislerimize seminerler düzenliyoruz ve eğitimler veriyoruz. Öte yandan farklı şehirlerde de ustalara eğitim amaçlı seminerler düzenliyoruz. Bu ürünlerin piyasada kullanımının artmasına paralel olarak uygulayan kişi sayısı da artıyor. Yavaş yavaş herkes bilgili hale geliyor. Çünkü marka farklı olsa da montaj kısmında fazla bir değişiklik yok. Dikkat edilmesi gereken konularda ustaları uyarmak adına eğitimler veriyoruz.

Yurt içi ve yurt dışındaki bayi yapılanmanız hakkında bilgi verir misiniz?

GENÇGEL: Yurt içinde 80’in üzerinde bayimiz bulunmaktadır. İç piyasada odaklandığımız bölgelerin başında Marmara, Ege, Akdeniz ve İç Anadolu bölgeleri gelmektedir. Önümüzdeki dönemde Karadeniz Bölgesi’ne ağırlık vereceğiz. Çünkü bu bölgede daha fazla bilinirlik açısından satışlarımızı artırmak istiyoruz. Bayilerimizin showroom’larını yeniden tasarlayıp, yeni ürünlerimizi sergiliyoruz. Sorumlu olduğumuz ülkeler Gürcistan, Azerbaycan, Irak ve KKTC’dir. Bize bağlanan ülkelere Türki Cumhuriyetleri yeni eklendi. Yurt dışındaki bayi sayımız 12'den 30'a çıkarmayı hedefliyoruz. Yeni eklenen ülkelerde bayi çalışmalarına ağırlık vereceğiz.

2019 yılıyla ilgili hedefleriniz neler?

GENÇGEL: 2018 yılı zorla geçmesine rağmen bir önceki yıla oranla yüzde 30 büyüme başarısı gösterdik. 2019 yılında yine çift haneli bir büyüme oranı hedefliyoruz. İç piyasadaki daralmayı ihracat ile aştık. İhracat kalemi ciromuzun yaklaşık yüzde 25’ini oluşturuyor. Bu oranı 2019 yılında daha da artırmayı öngörüyoruz. Bu yılın sonunda veya 2020 yılının başında Geberit markasıyla vitrifiye ve banyo mobilyalarının satışlarına başlayacağız. Üç seri ile pazara giriş yapacağız. Önümüzdeki dönemlerde de model sayısını artıracağız. Hedefimiz; gömme rezervuarlar sattığımız projelerin en az yüzde 20’sine bu ürünleri satabilmek. Bu ürünlerle ciromuzu yukarılara taşımayı planlıyoruz.

Hangi sektörlere odaklanacaksınız?

GENÇGEL: Önümüzdeki dönemde konut sektörü dışında, endüstriyel yapı ve denizcilik sektörleri başta olmak üzere farklı sektörlere odaklanacağız. En çok çalıştığımız sektörlerin başında endüstriyel yapılar gelmektedir. Özellikle çatı yağmur suyu drenaj sistemi ile ilgili çalışmalarımız endüstriyel bölgelerde ağırlık kazanıyor. Büyük çatı alanlarının çatı yağmur suyu drenajını yapan büyük sistemler üretiyoruz. Havalimanları, hastaneler, stadyumlar, AVM’ler gibi geniş çatı alanlarına sahip binalarda tercih edilen bir sistem. Şehir hastanelerin yüzde 90’ında bizim sistemimiz kullanılıyor. İkitelli’de devam eden şehir hastanesinde uygulaması devam ediyor. 3’üncü İstanbul Havalimanı’nda uygulandı. 2019 yılında organize sanayi bölgelerinde, organizasyonlar yaparak bilinirliğimizi artırmak, referanslarımızı yaygınlaştırmak için çalışmalar yapacağız. Denizcilik sektörüne yönelik ise 30 metrenin üzerindeki yatlarda ve gemilerin su tesisatı, içme suyu ve deniz suyunun kullanımına yönelik Mapress markalı ürünlerimiz satışa çıktı. Söz konusu ürünlerimiz uluslararası kuruluşlardan onaylı ürünlerdir. Bu ürünler endüstriyel yapılarda da kullanılıyor.

Mimarlık ofisleri ve mekanik tesisat mühendislik firmalarına yönelik çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

GENÇGEL:Fuarlara katılmıyoruz. Bunun yerine mimarlık ofisleri ve mekanik tesisat mühendislik firmalarını hedef kitle olarak belirledik. Şirket bünyesinde hedef kitlelerimize yakın temasta bulunmak için yeni bir kilit müşteri departmanı kuruldu. Burada görev yapan arkadaşlarımız mimarlık ofisleri ve mühendislik firmalarına tasarım yapan projeci firmalara ziyaretler yaparak, onlarla sıcak temaslarda bulunuyorlar. Örneğin, bu firmalarla happy hour’lar yapıyoruz. Mimari etkinliklere sponsor oluyoruz. Yılda bir kere “Zamanın Ötesinde Tasarım Kaşifleri” ile dünya çapında yaptıkları işlerle ilham veren mimarları konuşma yapmaları için ülkemize davet ediyoruz. Bu nedenle de beklenen bir etkinlik olarak ajandalarda yer almaya başladı. Teknik liselerde ve üniversitelerde seminerler veriyoruz. Böylece öğrencileri de bilgilendirmiş oluyoruz.

Renovasyon pazarı hareketlendi mi?

GENÇGEL: Kentsel dönüşüm projeleri durma noktasına geldi. Başlamış inşaatlar yavaş da olsa bitiriliyor. Bitirilmek için daha ekonomik ürünler seçiliyor. Son dönemde renovasyon pazarında hareketlilik yaşanıyor. Ancak tam istenilen seviyede değil. Bu senenin zor geçeceği beklentileri var ama biz elimizden gelenin en iyisini yapacağız.

Türkiye’de üretim tesisi kurmayı planlıyor musunuz?

GENÇGEL: Şu anda Geberit’in Türkiye’de üretim tesisi kurma gibi bir planı bulunmuyor. Türkiye’de depomuz mevcut. Geberit Avrupa’da direkt olarak toptancılar ile çalışır. Türkiye’de ise bayilerimiz üzerinden satış yapıyoruz. Almanya’daki merkez depomuzdan bütün ürünlerimiz gelmektedir. Dünya genelinde 29 fabrikamız var. Ana ürünlerimizin üretildiği fabrikalar Avrupa’da yer almaktadır. Geberit 2015 yılında Senitec’i alarak seramik sektörüne giriş yapmıştı. Senitec’in bünyesinde 15 farklı marka yer almaktaydı. Fabrika açmak güzel bir şey fakat bir fabrikanın verimli bir şekilde çalıştırılması ve ürünlerin dağıtımı ile sevkiyatı da önemlidir. Geberit’in bir üretim planlama politikası var. Kesinlikle kayba izin vermeyen, verimliliği yüksek bir üretim tekniği kullanıyor. Bu yüzden de fabrika sayısını artırmayı tercih etmiyor. Mevcut fabrikaların verimini arttırmaya odaklanmış durumdadır.