Ana Menü

Cosentino Türkiye 2019 hedeflerinde büyümeye hız verecek

Dünyanın en büyük kuvars yüzey üreticilerinden Cosentino, dört yıl önce girdiği ve geniş potansiyeller barındıran Türkiye pazarındaki çalışmalarına 2019’da da hız veriyor. 350 milyon TL’ye ulaşan Türkiye kuvars yüzey pazarındaki payını 2020’de yüzde 27’ye çıkarmayı hedefliyor.

Cosentino Türkiye Ülke Direktörü Alper Şensan, Cosentino’nun 350 milyon TL’ye ulaşan Türkiye kuvars yüzey pazarındaki payını 2020’de yüzde 27’ye çıkarmayı hedeflediğini söyledi. Türkiye’de İstanbul, Ankara ve İzmir’de açtığı Cosentino Center’lar ile satış ağını hızla büyüten Cosentino Türkiye, 2019’da istihdam, lojistik ve stok yatırımlarına devam edecek. 

“Kuvars yüzey pazarı tüm dünyada 13 milyar dolar”

Tüm dünyada 80’den fazla ülkeye ulaşan ve 1 milyar euronun üzerinde ciroya sahip Cosentino Group’un, Türkiye faaliyetlerini önemsediklerinin altını çizen Şensan, “Dünyaya baktığımızda kuvars yüzey sektöründe 2016’da 8,3 milyar dolarlık bir pazar vardı. Raporlar, 2020’de bu rakamın 13 milyar dolara çıkacağını öngörüyor. Türkiye’de ise kuvars yüzey sektöründe yaklaşık 350 milyon liralık bir pazar var. 2022’de bu rakamın en az iki katı olacağı yönünde bir beklentimiz var. Hem Türkiye’de hem dünyada sektörün iki katı büyüyeceğini söyleyebiliriz. Bu büyüme süreci Türkiye’de daha fazla olacaktır. Çünkü yalnızca Cosentino olarak değil, tüm kuvars sektörü adına baktığımızda Türkiye’nin, henüz yolun çok daha başında olduğunu, genç nüfusu ve bölgedeki konumu itibariyle önü açık potansiyeller barındırdığını gözlemliyoruz” dedi. 

“Türkiye, dünyanın en büyük kuvars yüzey rezervlerinden bir tanesi”

Dünyanın en büyük kuvars rezervlerinin Türkiye’de bulunduğuna dikkat çeken Şensan, “Özellikle Ege Bölgesi bu konuda oldukça zengin ve tüm dünyaya buradan hammadde ihracatı yapılıyor. Diğer büyük kuvars rezervine sahip başlıca ülkeler ise Çin ve Rusya’dır. Yapı sektörünün Türkiye’de her zaman öncü sektörlerden biri olduğu göz önüne alındığında; dayanıklılığı ve uzun ömürlü olması sebebiyle son yıllarda banyo ve mutfaklarda ilgi gören kuvars yüzeylerin önemi önümüzdeki dönemde daha da artacak. Bu yüzden, Türkiye’deki operasyonumuza çok ciddi şekilde yatırım yaparak, sürekli ve sürdürülebilir bir büyüme modeli ile pazarda kalıcı olmak istiyoruz” diye konuştu.