Ana Menü

Batı Anadolu Grubu, pazarlardaki konumunu güçlendiriyor

Batı Anadolu Grubu’nun 50 yıl önce yüzde 100 sermaye ile kurulduğunu ve Batiçim, Batıköse, Batıbeton markaları ile sektöre hizmet sunduğunu belirten Batı Anadolu Grubu İcra Kurulu Üyesi Feyyaz Ünal, yurt içi ve yurt dışı pazarlarda güçlenerek faaliyetlerine devam ettiklerini kaydetti.

Gamze ÇALIŞKAN

Batı Anadolu Grubu olarak, 2017 sonu itibariyle 700 milyon TL ciroya ulaştıklarını söyleyen Batı Anadolu Grubu İcra Kurulu Üyesi Feyyaz Ünal, yaklaşık bin 100 kişiye istihdam sağladıklarını kaydetti. Ünal, “Sorumlu sanayicilikle büyüyerek Türkiye'nin önde gelen sanayi kuruluşlarından biri haline geldik. Grup şirketlerimiz ile birlikte kurumsallaşmaya, markalaşmaya, teknolojiye, yenilikçiliğe ve bu topraklardan aldığını bu topraklara verme felsefesi ile üretmeye önem veriyoruz. Mevcut ve devam eden yatırımlarımız, bilgi birikimimiz ve dünya devleriyle yarışan altyapımızla; ülkemiz için istihdam ve değer yaratmayı sürdüreceğiz” dedi.

Batısöke üretim tesisinde devreye alınan yeni hat ile Grubun çimento ve klinker üretim kapasitesinin iki katına çıktığını söyleyen Ünal, “Türkiye’nin bu alandaki toplam ihracatının yüzde 10’unu tek başımıza karşılayabileceğiz. Grubumuzun bu kapasite artışı için 2013 - 2018 yılları arasında 1 milyar TL yatırım yaptık. 2018 ve sonrasında kalite ve üretim standartlarımızı artıcı yatırım ve çalışmalarımız olacak” açıklamasını yaptı. Batıçim ve Batısöke çimento fabrikalarında toplam yıllık klinker üretim kapasitesinin 4,05 milyon ton, çimento üretim kapasitesi ise 5,8 milyon ton olduğunu ifade eden Ünal, çimento satışının yüzde 30’nu ihracat ettiklerini, geri kalan kısmını ise iç pazara sunduklarını belirtti. Ünal, “İhracat açısından Türkiye’nin en önemli özelliği yükleme hız ve imkanlarından paketli çimento avantajı var. Klinker ihracatının yanı sıra paketli çimento ihracatını da dünya standartlarının üzerinde yapabilmek için devreye aldığımız tesisler ile birlikte günde 4 bin 500 ton ihracat kapasitesine sahibiz” dedi. Batısöke yeni üretim hattı ile daha fazla ürünü daha kısa sürede paketleme ve sevk etme olanağı yakaladıklarını kaydeden Ünal, 2018’de mevcut ihracatlarını ikiye katlanarak, 40 milyon dolar seviyelerine çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı. Ünal, yeni hedef pazarlar arasında Güney ve Orta Amerika ülkeleri ile Amerika Birleşik Devletleri’nin yer aldığını söyledi.

“Borlu çimento ile daha dayanıklı yapılar inşa edilebilir”

Türkiye’nin bor maden rezervleri açısından dünyanın en zengin ülkelerinden biri olduğunu ifade eden Ünal, özelikle iklim değişikliği ile mücadele konusunda borun işlenmesi sırasında ortaya çıkan atıklardan üretilen borlu çimentonun önemli bir ürün olduğunu vurguladı. Ünal, borlu çimento kullanımının önemine dikkat çekerek, “Bu çimento ile daha dayanıklı ve güvenli yapılar inşa edebiliriz. Borlu çimento kullanımı henüz ülkemizde yaygınlaşmadı. Ama biz Batıçim’de üretimini gerçekleştiriyoruz. Borlu çimentonun düzenli satışını gerçekleştirebilmemiz ve yeterli talebin oluşmasını için de çalışmalarımız devam ediyor. Yakın gelecekte borlu çimentonun kullanım alanlarını genişleterek, tanıtımı üzerine yoğunlaşmayı da hedefliyoruz” dedi.

“Sürdürülebilirlik üzerine yoğunlaşıyoruz”

Çeşitli projelerle hem sektörün hem de firmalarının gelişimine yönelik çalışmalar yaptıklarını dile getiren Ünal, “Karayolu nakliyesinde navlun maliyeti artışı, çevreye olan negatif etkisi, yaşanan trafik kazaları vb. unsurları dikkate alarak nakliyede demiryoluna dönüşüm projesi başlattık. Batısöke fabrikasında halihazırda mevcut olan toplam 700 metre uzunluğunda ve çift hatlı demiryolu bağlantısı ile Türkiye Kömür İşletmeleri Soma İşletme Müdürlüğü’nden yıllık 60 bin ton linyit kömürü taşıyoruz. Batısöke yeni fırın hattı ile birlikte demiryolu kullanılarak yıllık 1 milyon ton klinker ve 300 bin ton kömür taşınmasını planlıyoruz. Bu kapasitede operasyon yapılabilmesi için mevcut hattı 2018 yılında dört yollu olarak 2,3 kilometre uzunluğa ulaşacak şekilde yenileyeceğiz. Mevcut durumda yıllık olarak kullandığımız yaklaşık 12 bin ton alternatif yakıt tüketimimizi yaptığımız çalışmalarla 70 bin tona çıkartmayı hedefliyoruz. Grup olarak yıllık yakıt tüketimimiz içindeki yüzde 3-4 seviyesindeki alternatif yakıt tüketimimizi yüzde 13-14 seviyelerine çıkartmış olacağız. Ayrıca atıktan tüketilmiş yakıt kullanımı sonucu fosil yakıt kullanımının azaltılması ile karbon emisyonunun azaltılması, iklim değişikliği, küresel ısınma ve çevrenin korunmasına katkıda bulunmuş olacağız” ifadelerinde bulundu. Çimento üretiminde Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarını sürdürülebilirlik üzerine yoğunlaştırdıklarına vurgu yapan Ünal, şunları kaydetti:

“Şehrimizde ve bölgemizde olan atıkları bertaraf etmek ile ilgili çalışmalarımız sorumlu sanayicilik anlayışımızla beraber devam etmekte. Sektörümüz, enerji verimliliği projeleri ve atık yönetiminde üstlendiği rolle geçmişte oluşan çevresel etkisi yüksek bir endüstri olma algısını yıkarak, bugün sürdürülebilir kalkınmanın yaygınlaştırmasında kent yönetimlerinin ve diğer endüstrilerin çözüm ortağı konumuna geldi. Biz de bu alandaki yatırımlarımızı sürekli geliştiriyoruz. Fabrikamızdan çıkan tüm emisyonları, gaz analiz cihazıyla sürekli ölçüyor ve anlık olarak internet üzerinden Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na gönderiyoruz. Böylece faaliyetlerimizi 7/24 denetime açmış olduk. Grubumuzun sürdürülebilir büyüme ilkesi çerçevesinde Batıçim ve Batısöke çimento fabrikalarımızda çevre ve enerji verimliliği projelerine beş yılda toplam 97 milyon TL yatırım gerçekleştirdik. Devreye aldığımız çevre ve enerji verimliliği projeleri sayesinde yılda toplam 41 bin ton karbon emisyonunu önleyerek 65 bin 300 ağacın sağladığı oksijen miktarı kadar çevreye katkı sağladık.”