Ana Menü

Bartın ekonomik ve uzun ömürlü beton yolları tercih ediyor

Bartın Beton Santrali'nin faaliyetleriyle ilgili açıklamalarda bulunan Bartın Valisi Sinan Güner, Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol (SSB) uygulamasının, mevcut uygulama maliyetlerinden çok daha ekonomik olduğunu ve bu projelerin ülke çapında yaygınlaşmasının önemini vurguladı.

Bartın Beton Santrali’nin faaliyetleriyle ilgili TRT Haber’e açıklamalarda bulunan Bartın Valisi Sinan Güner, Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol (SSB) uygulamasının, mevcut uygulama maliyetlerinden çok daha ekonomik olduğunu ve bu projelerin ülke çapında yaygınlaşmasının önemini vurguladı. “Mevcut bütçemizle asfalt yerine SSB uyguladığımızda yüzde 39 oranında bir tasarruf söz konusu. Ayrıca, bitüm fiyatlarının yıl içerisindeki belirsiz durumu ve yaz-kış fiyatları arasındaki fark, asfalt yolun uygulanabilirliğini sekteye uğratmaktadır” dedi.

Beton yol uygulamalarına ek olarak, Bartın İl Özel İdaresi, Türkiye’de beton santrali olan tek il özel idare olma özelliği taşıyor. Bu santral beton yol yapımlarında Bartın İl Özel İdaresi’ne yüzde 50’ye kadar tasarruf imkanı sunuyor, böylece aynı bütçeyle uygulanabilen yol miktarı iki katına çıkıyor.

Kendi betonunu üretebilen idareler düşünüldüğünde bir yıllık çimento ihtiyacı belirlenerek, ihale yoluyla bir yıl boyunca herhangi bir fiyat farkı olmadan üretim yapabilir ve planladığı programları tamamlayabilirler. Kurulan beton santrali bir yıl içinde kendini amorti ediyor.

Son olarak Vali Güner, 1 metrekare beton parke üretimi kendi kurdukları tesis sayesinde piyasadan yüzde 37 daha uygun fiyatlı yapılabildiğini, bu nedenlerle, Bartın olarak kendi beton üretim tesislerini kurma yoluna gittiklerini belirtti. 

Kırsal kesim yollarda beton yollar, asfalt yollara göre yüzde 40’a yakın daha ekonomik ve 3-4 kat daha uzun ömürlü

Dünyada en fazla bitüm üretimine sahip olan ABD’de beton yol kullanım oranının ağır taşıtların olduğu otoyollarda yüzde 50, bitüm kaynağı sınırlı olan Avrupa’da ise yüzde 40 seviyelerinde.

Sadece otoyollarda değil Avrupa örneğinde olduğu gibi köy-kasaba ve şehir içi yollarda yüzde 60 seviyelerinde beton yolların yaygın olarak kullanılıyor.

SSB uygulamalarının; yüzde 40’a yakın daha ekonomik olmasının yanı sıra hızlı servise açılabilir, yapım hızının yüksek olması, bakım-onarım gerektirmemesi ve uzun ömürlü olması gibi teknik üstünlükleri var.