Ana Menü

Bambi Yatak’tan 25 milyon TL’lik yeni yatırım müjdesi

Sürdürülebilir büyüme stratejisiyle 2018 yılını 200 milyon TL’lik ciro ile kapatan Bambi Yatak, 2019 yılında da ihracat odaklı büyümesini sürdürülebilir kılmak için çalışıyor. 2019 yılsonuna doğru üretim tesisini 25 milyon TL’lik bir yatırım ile +20.000 m2 büyütmeyi hedefleyen marka, bu büyümeyle günlük 1.000 ila 1.200 adet yatak üretmeyi hedefliyor.

Türkiye yatak pazarı, her yıl yaklaşık 4 milyon adet satış rakamıyla bugün 1,2 milyar TL’lik bir büyüklüğe ulaşmış durumda. 2018 yılını 200 milyon TL’lik ciro ile kapatan sektörün önemli temsilcilerinden Bambi Yatak, 2019 yılsonuna doğru 25 milyon TL’lik bir yatırımla üretim tesisini artı 20 bin metrekare büyütmeyi, günlük bin ila bin 200 adet yatak üretimi hedefliyor.

 

“Sektörün topyekûn millileşmeye ihtiyacı var”

Bambi Yatak 2019 yılında yurt içi ve yurt dışında 250’si Bambi Sleepworld mağaza olmak üzere toplam 500 mağaza açmayı hedefliyor. Belçika, Almanya, Polonya, Romanya, Avusturya, Azerbaycan, Irak, Lübnan, Kıbrıs, Libya, Ürdün, Kuveyt, Umman, Suudi Arabistan ve Pakistan’a ihracat gerçekleştiren Bambi, 2019 yılında ihracatını yüzde 40 oranında artırmayı hedefliyor. Öncelikle 2019’un ilk çeyreğinin bir önceki yıla göre durgun geçmesinin piyasa tarafından beklendiğini aktaran Bambi Yatak Yönetim Kurulu Üyesi Emre Gökmen, “Sektörün en büyük problemlerinden bir tanesi hammadde girdilerinin ciddi şekilde artarak satış fiyatlarını en direk etkilemesidir. Bu artan fiyat doğrultusunda insanlar harcamalarını temel ihtiyaçlar doğrultusunda yapmaktadır. Piyasanın buna dayanma sınırı, kişilerin alım gücü bariyerini aşması ile doğru orantılıdır. Yani artan fiyatlar insanların alım gücünün çok üzerinde olmaya başlamasıyla piyasa daralacak ve bir sürü firma bunlardan etkilenecektir. Tolere edilme tarafı topyekûn millileşme ile başlar. Hammadde ve makine tarafında dışarıya olan bağlılığımızı en aza indirmemiz için gerekli yatırımlar ve teşvikler olması gerekmektedir. İkinci olarak ise ülkece ihracatın gücünü ve faydasını göreceğimiz en önemli anları yaşamaktayız. İhracata olan enerjimizi daha da arttırmamız gerekmektedir” dedi.

 

“Avrupa’da ve diğer bölgelerde ihracat rakamlarımızı artırmayı hedefliyoruz”

Bambi Yatak olarak firmaların yaşadığı zorlu süreçlerin 2019 yılının ilk çeyreğine kadar devam edeceğini tahmin ettiklerini söyleyen Gökmen, “Konkordato ilan eden firmaların yaşayacağı etkilerin en az bir veya bir buçuk yıl süreceği gerçeği kaçınılamaz. Bu sürecin 2019 seçimleriyle beraber eski halini almasını temenni ediyoruz. Bambi Yatak olarak hem müşteri portföyü hem de üretim hattını geliştiren, inovasyona ve gelişime önem veren bir firmayız. Üretim tesisimizi büyütmek, bayi ağımızı daha da genişletmek, özellikle Avrupa’da ve diğer bölgelerde ihracat rakamlarımızı ve istihdam sayımızı arttırmak, teknolojik ürünler üretmeye devam etmek ve her yıl olduğu gibi bu yıl ve önümüzdeki yıl da tamamen yerli ve milli bir firma haline gelmek öncelikli hedeflerimiz. Gelecek yıl da bu hedeflerimizden vazgeçmeden emin adımlarla büyümeye ve gelişmeye devam edeceğiz” dedi.