Ana Menü

Artemis Halı’dan 5 milyon euroluk yatırım

Halıcılığın merkezi Gaziantep’te 2012 yılında kurulan Artemis Halı, 5'inci yılını 5 milyon euroluk yatırımla kutluyor. Geçen yılı yüzde 40 büyüme ile tamamladıklarını açıklayan Artemis Halı Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Batallı, “Hem yatırımlarımızla hem de istihdamla 2017’de de büyümeye devam edeceğiz” dedi.

Türkiye’de halı evlerin vazgeçilmez aksesuarları arasında. Geçmişten günümüzde halılar da değişti, tasarımlarla farklılaştı ve tabii markalar çeşitlendi. Artemis Halı da halı denildiğinde akla gelen markalar arasında yer alıyor. Artemis Halı Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Batallı, 2012 yılında temelini attıkları şirketi için yeni ve genç bir marka tanımlamasını yaptı. Genç olmasına rağmen hızlı ve istikrarlı bir büyüme profili çizen Artemis Halı bayileri ile birlikte 2 bin kişiyi istihdam ediyor.

Batallı’nın deyimi ile, ‘aşkla, emekle ve estetikle’ yılda 2 milyon metre kare halı dokunuyor Artemis’te. Batallı, Gaziantep’te 25 bini açık olmak üzere toplam 36 bin metrekarelik fabrikalarında üretim yaptıklarına belirterek, “Fabrikamızdaki tezgahlarda 220 kişi çalışıyor. Ülke genelindeki sekiz bölge bayimizle birlikte yaklaşık 2 bin kişi istihdam sağlıyoruz. Binbeşyüzün üzerinde noktada Artemis Halı satılıyor. Hem üretimimizle hem de istihdamımızla Gaziantep’in ve Türkiye’nin ekonomisine büyük katkı sağlıyoruz. Artemis Halı olarak her zevke, her bütçeye hitap eden koleksiyonlarla müşterimizin karşısına çıkıyoruz” dedi.

2017’de yüzde 20 büyüyecek

Geçen yılı iki bölümde değerlendiren Batallı, şunları söyledi: “Yılın ikinci yarısında itibaren aramıza katılan yeni ana bayi ve tali bayilerimizle olmak istediğimiz, varmak istediğimiz hedeflere yaklaşmada daha hızlı adımlar attığımızı söyleyebiliriz. Artemis Halı olarak 2016’yı yaklaşık yüzde 40 büyüme ile bitirdik. Bizler genç ve dinamik ekibimizle sektörde farkındalık oluşturmak gayesini taşıyoruz. Katma değeri yüksek ürünlerle halı sektöründe kendimize yer edinmek, söz ettirmek istiyoruz. Bunu da şu ana kadar başardığımızı söyleyebiliriz.” Bayi ağlarını genişleteceklerini söyleyen Batallı, genç bir ekip olmanın avantajını kullanarak hızlı karar aldıklarını ve uyguladıklarını vurguladı.

2017’de hedeflerinin yüzde 20 büyüme olduğuna dikkat çeken Batallı, bu doğrultuda 5 milyon euroluk yatırım yapacaklarını açıkladı. 2020-2023 arsında halka açılmak istediklerini belirten Batallı, gelecek planlarını şöyle anlattı:

Türkiye’de ve dünyada müşterilerinin beklentilerini tam olarak karşılayan, müşteri ilişkilerinde sonsuz güven içerisinde ve ihtiyaçların sürekli farkında olan, gelişim odaklı, kaliteyi sürekli arttıran ve son teknolojiyi yakından takip ederek farklılık oluşturan lider bir firma olarak çalışmalarımızı sürdürmek istiyoruz. Sürekli yenilenen ürün yelpazemiz ile müşteri memnuniyetini ön planda tutuyoruz. Bir yandan da ürün ve fiyat politikasını en uygun şekilde sağlamaya çalışıyoruz.”

Artemis tasarımları ünlü halı tasarımcısı Van Renne’ye emanet

Artemis, halıyı sadece yere serilen bir meta olarak değil kişinin zarafetini, beğenisini yansıtan moda unsuru olarak yorumluyor. Bu yaklaşımı göz önünde tutarak bu yıl üç yeni koleksiyonu tüketicilerinin beğenisine sunacak. Batallı, “Amacımız sadece halı satmak değil tüketicilere kendilerini ifade edebilecekleri yeni yaşam alanları oluşturmak” diyor ve ekliyor: “Artemis Halı, tasarımlarında renklerin her tonunu sergileyecek kadar cesur, geldiği toprakların havasını yansıtacak kadar otantik, dünyanın moda trendlerini de tasarımlarına yansıtacak kadar dünyalı bir marka” diye konuştu.

Batallı halı tasarımında fark yaratmak, Artemis farkını ortaya koymak için ünlü halı tasarımcısı Thibault Van Renne ile iş birliği yapacaklarını söyledi. Van Renne ile hazırlanacak koleksiyon için Batallı, “Üretilecek halılar renk tasarım ve kalitesiyle sektörde kendisinden bahsettirecek satıcılar ve tüketiciler nezdinde oluşacak beğeni bize doğru işler yapmanın gururunu yaşatacaktır. Van Renne gibi el halısı tasarımcısı ve satıcısına makina halısında bunu yaptırmak bizim için gurur verici bir süreç. Çok özel malzemelerin kullanılacağı bu seriyi Artemis Premium olarak ülkemizde 150 noktada satışa sunacağız. Bu seri ayrıca Thibault Van Renne'nin dünya genelindeki sekiz mağazasında da satışa sunulanacak. 2017 Mart ayında tüketici ile buluşacak ve el halı tasarımının makine halısına uyarlandığı bu seri için yaklaşık 900 bin Euro özel yıkama tesisi yatırımı yaptık. Bu halılarda el halıları gibi yıkama sonrası yıkanarak tüketiciye ulaşacak. Hedefimiz beş yıl içinde 1 milyon metrekare” açıklamasında bulundu.

Gaziantep’in halı ihracatı da 1.4 milyar dolar

Türkiye’deki halı sektörünü de değerlendiren, dünya genelinde 170 ülkeye toplam 2 milyar 16 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildiği belirten Tolga Batallı, “Türk halı sektöründe özellikle Gaziantep dünyanın en büyük halı üreticisi konumundadır. Dünyada 2 bin tezgahın yaklaşık bin 300 tanesi Gaziantep’te bulunmaktadır. Gaziantep’in halı ihracatı da 1.4 milyar dolar civarındadır. Halı sektörü için yeni pazar arayışlarının sürdürülmesi önemlidir. 2017 yılı beklentilerimiz üretici olarak tabii ki daha yüksek... İhracatta pazar payının artırılması ve tanıtım faaliyetlerinin yanı sıra uluslararası fuarlarda daha etkin rol alınması sektörün büyümesi için çok önemli olacaktır” diye konuştu.

Halıda bu yılın trenleri

Tolga Batallı, "Eskiden halılar ömürlük olurdu ama şimdi perdeler gibi sık sık yenileniyor. Artık halılarda da kullan at dönemi var. Eskiden halıda kırmızı, kiremit renkleri sevilirmiş. Şimdi halıda da trendler var ve insanlar bu trendleri takip ediyor. Bu yılın trend renkleri; yeşil, terra ve gri. Ayrıca eskiden salonlara 4+4 metrekarelik iki parka halı serilirken bugün 6 metrekarelik halılar seriliyor. Bugün en çok satılan halılar 4 ve 6 metrekarelik halılar” dedi.